Nekromanti Missionärerna från Forion

Svarte Faraonen

ром и смерть
Enligt "Religioner" innebär Imays lära att om man inte blir omvänd efter att man blivit upplyst om läran ska man avrättas, så att Imays gåva kan gå vidare. Till höger om denna text ser man sedan en missionär som står på ett torg och predikar, omgiven av en folksamling. Troligen har dessa människor en annan religion som de är troende i (de ser inte ut som forianer), så det innebär att det är upplagt för massaker. Har jag tolkat religionen rätt nu? Går forianska missionärer runt och hugger ned oskyldigt folk efter att de nämnt läran? Vad händer om de startar ett dörrknackarsystem a la Jehovas Vittnen?

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby

Eftersom jag har min religioner under 7 dm rollspelsmaterial så kan jag inte vara säker, men jag tror att du har tolkat religionen fel. Vad jag läst om missionärerna från forion så verkar de rätt trevliga. Kan det vara en felskrivning?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

smaffy

Hero
näpp..
de kommer helt enkelt att dö en horribel död inom en mycket kort tidsrymd. fast de vet det bara inte ännu.
ärligt talat, varför finns det så många psykedeliska religioner i mundana? endel av dem borde ju inte kunna överleva en enda dag i verkligheten juh..

[varning!! tänk inte! låt neogames tänka åt er! varnling!!]

neogames

ja...de är fina pojkar...följ reglerna...inget j-a friformande!!!!
Fast, ibland måste man göra egna regler...

"det är roligt att slå tärningar"

Organ

Out of time, out of mind
>varför finns det så många psykedeliska religioner i mundana?

På vilket sätt är de att betrakta som psykedeliska?

/Anders

smaffy

Hero
de är psycho helt enkelt.
ta dendär shardrash barn (?) exempelvis.. hur överlever prästerna? de måste ju dö precis hela tiden, hur kommer det in nya till religionen? om alla är medvetna om att de kommer att dö en fruktansvärt plågsam död hur kan det då komma in frivilliga? en typiskt psyko-religion.

sedan har vi.. domdär som pinar sig hela tiden. vem fan vill pina sig själv? det är ju rika snorungar som går med i den religionen.. de måste ju allihop vara helt pop-psycho för att kunna gå med där...

..hmm.. sen finns det nog nån mer.. men som svar på frågan är en psyko-religion en psyko-religion när den uppfyller tillräkligt många av följande krav: medlemmarna är psyko, religionen går inte ut på någonting annat än att dö, det är inte bra för den fortsatta existensen, det gör ont som faaan att vara medlem, värderingarna och idealen är uppåt väggarna sjuka (ickenormala)..

[varning!! tänk inte! låt neogames tänka åt er! varnling!!]

Helmgast
Dom religionerna är skapade för att alla ska spela EON och inte DoD eller nåt annat hädiskt. Krille sa att man måste ha med lite psykoreligioner och Kragger för att all ska gilla EON, även om vissa delar är osannolika, så är de till för att en del ska plocka bort det så att inte "kobolderna" behöver använda sina huven till att uppfinna psykoreligioner.

Hej, Silversurfan!

// Slut.

hatten

Swashbuckler
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>endel av dem borde ju inte kunna överleva en enda dag i verkligheten juh..<p><hr></blockquote><p>Du min vän borde ta och studera verklighetens religioner...

Vi kan börja med att titta kortfattat på de LEVANDE Religionerna...

Yoruba
Enligt dom så består inte bara familjen av de levande släktingarna utan även de döda som vakar över en och följer släktets öde med stort intresse.
Doda förfäder kan födas igen onda OCH goda förväntar sig offer vidare så är även de framtida förfäderna några som man måste vakta på för man kan SJÄLV återfödas som en av dom vilket gör att för Yoruba är det väldigt viktigt att tänka på framtida generationer.
Varje naturfenomen har SIN gud och även vissa ämnen har sina gudar exempel Ogun, järnets gud och även smedernas samt skydds gud för järnredskap och jägare samt krigare.
I våra dagar är Ogun även skydds gud för Lokomotiv och bilförare.. ( Tänk på det nästa gång ni är ute och kör )

Enligt skapelse myten gav överguden guden Orishala en kedja lite jord som som låg i ett snigel skall och en femtåig kyckling samt bad honom klättra ner för kedjan till vattnet och skapa värden.
Tyvär söp han sig föll och somnade kycklingen rymde och började sprätta jorden hit och dit och därför ser jorden ut som den gör.

Hinduism
Uj här blir det för komplicerat men i korthet tänk knark..
De tre "viktigaste" gudarna Vishnu ( Även kallad Rama och Krishna ), Shiva ( Även kallad Rudra ) och Durga ( även kallad Kali och Visna )
Gudarna har här flera olika inkarnationer ohc är på sätt och vis del av varandra.. *suck* sen finns ytterligare några milljoner andra gudar som vi inte går in på för de är ändå del av varandra liksom du och jag är..

Sikhism
Som är en korsning mellan Muslimer och Islamer där ingår även återfödsel men de tror endast på en gud som har uppträtt i flera olika skepnader för att lära oss olika läxor..

Buddha
Genom att sluta ha behov så kan man uppnå ingeting och därmed sluta lida.. Buddha = Livet är skit om du slutar längta så kanske du slipper återfödas till livet och kan tillbringa resten av döden i ingeting..
( säga vad man vill om Buddhister de är de har den fredligaste religionen av alla )

Shintoismen
där de aktivt firar bröllop och barnafödsel men inga begravnings riter finns det är till och med tabu att röra vid en död människa.

Kristendomen
Där kvinnor skapas ur revben coh kvinnor är skyldig till allt skit som händer oss..
pratande och brinnande buskar, Gud som låter eld och död regna över städer
själv prygling har varit vanlig för att "piska" ut synden specielt under medeltiden var det många kulter som ansång att man kunde komma undan pesten genom att prygla sig själv och sina med munkar..

Judendom
Där kvinnor skapas ur revben och kvinnor är skyldiga till allt skit som händer oss..
pratande och brinnande buskar, Gud som låter eld och död regna över städer osv..

Måste jag gå in på de döda religionerna ?? som Asa tron där solen och månen jagas fram av hungriga vargar. Eller Egyptiska tron där solen puttas fram av en gud som ser ut som en dyngbagge ?..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

G

Guest

Guest
:Cþ

enl. gammla testamentet skall alla som jobbar på den sjätte dagen dödas... ser du någon präst som dödar sådan som jobbat på söndagar?! dessutom så brukar man väl ha en viss tolerans mot icke invigdai religonen... som tex när sverige kristnades såtog väl inteprästerna och försökte döda alla som bröt mot kristendomens alla sepiga regler, ne dom visade nog ganska stort tålamod mot de stackars villseleda barbarerna...

Mvh Wardrobeprogrammer

Organ

Out of time, out of mind
Ok...det verkar som du blandat ihop begreppet "psykedelisk" med "psykotisk".

/Anders