Nekromanti Missla

Akutabi Gamma

Veteran
Jag kände att jag ville fråga en fråga här på forumet men jag kom inte på vad. Sen dök det upp. Hur rollspelar man en missla på ett bra sätt? Ska man vara lugn, aggresiv, glad, ledsen, vild, tillbakadragen? Använder de några vapen? Vilka yrken passar? Frågorna kan stiga till tusental(nåja...)! Det står inte jättemycket i Mundana boken...

Mogger

Hipsteranka
Nyckelordet verkar vara gemyt. En missla har nästan alltid trevligt. Svårmod och dystra grubblerier passar inte in här. Se på Merry och Pippin i LotR eller i böckerna. Det finns alltid något att glädja sig åt.

"Ska man vara lugn, aggresiv, glad, ledsen, vild, tillbakadragen?"

Glad och busig. Och snäll. Och söt. Ibland även ovanstående, beroende på situation.

Jag misstänker att misslorna är tagna från en serie där en av figurerna heter Missla. Finns säkert på ditt bibliotek. Men jag kommer inte ihåg namet på den.

Traffaut

Krille

Super Moderator
"Jag misstänker att misslorna är tagna från en serie där en av figurerna heter Missla. Finns säkert på ditt bibliotek. Men jag kommer inte ihåg namet på den."

Namnet "missla" kommer från serien Anti-tjålan, där en av huvudpersonerna heter "busmisslan" och såg mest ut som en kofläckig ekorre. Så nu vet ni vet.

Och jag skulle bli förvånad om den serien fanns på biblioteket.

Mogger

Hipsteranka
"Namnet "missla" kommer från serien Anti-tjålan, där en av huvudpersonerna heter "busmisslan" och såg mest ut som en kofläckig ekorre. Så nu vet ni vet."

Det var just den pajsarn jag tänkte på.

"Och jag skulle bli förvånad om den serien fanns på biblioteket."

Vid närmare eftertanke var det nog i Epix jag läste om Busmisslan. Eller Tung metal...kanske.

Traffaut - börjar bli gammal

Krille

Super Moderator
"Vid närmare eftertanke var det nog i Epix jag läste om Busmisslan. Eller Tung metal...kanske."

Epix, förmodligen. Jag tror jag har de numren nånstans.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Anti-tjållan

"Och jag skulle bli förvånad om den serien fanns på biblioteket. "

Jag har hittat den serien på både ett och två bibliotek. Aningen svårbegriplig dock, om jag inte minns helt fel.