Nekromanti Missla!

kitty

Veteran
Hej alla!

Jag är en riktig nybörjare när det gäller rollspel! Jag har aldrig spelat! Men nu har jag hittat en gäng som jag kan få vara med o prova det här. Så, jag har nu skapat mig en rollperson o vill nu ha alla tips o råd jag kan få, både gällande min ras o Eon i allmänhet. Min person är en missla... Flicka... Alla råd o tips är välkommna!

Tusen tack på förhand!

Zippo

Veteran

Helmgast
Kragginfon strider mot det officiella!

I varje fall efter att Barbarboken kommit. Förresten så strider det redan mot Religioner - Gudarnas Kamp.

Storuggla

Champion
Re: Kragginfon strider mot det officiella!

"I varje fall efter att Barbarboken kommit. Förresten så strider det redan mot Religioner - Gudarnas Kamp."

Men... man kan väl inte klämma åt något för att det strider mot en kommande produkt? Lite svårt att använda den kan tyckas för den normale konsumenten. Dessutom låter "Barbarboken" jävlig sjukt, jag får visioner av en bok som barbarer släpar runt på, eller en bok med inoljade muskelbnuttar i höftskynken :gremblush:

Storuggla, retas

Helmgast

Det strider mot Religioner sa jag ju. Kommande produkt och kommande produkt, jag har ju läst den... :gremsmile:

Det finns mängder av info som CJS, Krille, Marco och de andra skrivit och sedan förklarat ickeofficiellt. Som inte finns på webben.

Vi kallar den Människoboken, ok?

Storuggla

Champion

"Det strider mot Religioner sa jag ju. Kommande produkt och kommande produkt, jag har ju läst den... "

Och den kommande Barbarboken. Försök inte slingra dig, jag såg allt när du skrev inlägg å mina spionkameror! Jojo! Nä, men min biff var att när väl Barbarboken finns ihandeln, då kan man mumla om att kragginfon på foxtail strider mot doktrinen. Men just nu skulle jag hellre köra enligt Krilles sida tills vidare. Om jag behövde kragginfo alltså. Eller lirade Eon just nu. :gremwink:

"Vi kallar den Människoboken, ok?"

Vilket i vissas ögon torde vara det samma som "Barbarer" :gremwink:

Storuggla, hävdar att en anka inte skulle sitta fel

Helmgast

Måste en info strida mot två böcker för att betraktas som ickeofficiell?

// avatarex, som i sin turhävdar att förtroendet för Neogames skunker till noll om ankor införs som spelbar ras i Eon (som tur är ej troligt)

Storuggla

Champion

"Måste en info strida mot två böcker för att betraktas som ickeofficiell?"

Minst två böcker, varav en måste ha orsakat ett redigert flame-war :gremwink:

"// avatarex, som i sin turhävdar att förtroendet för Neogames skunker till noll om ankor införs som spelbar ras i Eon (som tur är ej troligt) "

Äh, tänk vad kul man skulle kunna ha med kommentarer som "Jag har en gås oplockad med honom. Höhöhö."

Storuggla, nöjd nu

Hej och välkommen till Eonforumet!

Jag hoppas att du kommer att trivas! Skönt att se ett bra och korrekt språk. Nog med beröm, och fram med tipsen!

Du skriver att du aldrig spelat rollspel tidigare. Många skulle nog föreslå att man håller sig i bakrunden i början, och inte säger så mycket, men mitt tips blir att gå rakt på sak! Det kommer kanske ta en timme eller två innan du överhuvudtaget förstår hur man ska göra, men när du väl har fattat, så är det bara att köra på!

Det speciella med misslor är att dom är korta, pacifistiska, kan dela minnen med varandra genom att slå ihop pannorna, har mycket långa öron och att dom för det mesta är mycket trevliga. Dessutom så kan en missla alltid förvänta sig skydd av en kraggbarbar, eftersom dom ser det som sin plikt att skydda de urgulliga varelserna.

Mvh Victor Palm...

...Som inte orkar skriva mer för tillfället.

Shulger

Veteran
Re: Kragginfon strider kanske mot det officiella!

Kan det inte vara så att Neogames använder infon som finns på deras sida om kraggisarna? föresten är det inte samma info som på krilles??

Helmgast

Nätdesinfon på Neogames sida tas nog bort så snart CJS inte har nåt annat att göra.

Mercellon

Veteran
Re: Bävrar i Mundana

Ankor? Nej, bävrar ska det vara. Men det blir kanske lite knepigt att spela. Menmen, kan man spela vandöd så.. :gremwink:

Ezping Orm

Hero
Re: Bävrar i Mundana

Det finns ju redan vargmän (vulfen), ödlemän, minotaurer mm. Så bävrar och ankor borde inte vara så märkvärdigt. :gremsmirk:

Phelan

Hero
Välkommen,

Allmänt om Eon och rollspelande: en idé kan vara att göra en ganska lätt karaktär första gången, dvs en som har (en del) drag av dig själv och värderingar du sympatiserar med. Då kan det bli lättare i början att spela spontana reaktioner när din karaktär ställs inför olika situationer. Eons rp-genereringssystem kan vara ganska bra som inspiration med dess bakgrundsslag för familj, händelser osv, om du tar dig tiden att skriva ihop en bakgrundshistoria som förklarar de olika slagen så brukar karaktären växa fram ganska bra utifrån detta, om du inte har en klar idé om karaktären från början är den vägen också bra för att slumpa fram rollpersonen. I övrigt, ha kul och våga visa framfötterna som herr Palm föreslog.

PS. Se upp med dina medspelare om du är missla, hur misslor smakar är föremål för ständiga diskussioner :gremgrin:

Mvh / Phelan

kitty

Veteran
Re: Hej och välkommen till Eonforumet!

tackar så mkt för hjälpen! (berömmet också, för den delen). det ska nog gå bra även om det kanske skiter sig så smått i början... men jag får tacka så mycket o hoppas att jag får en chans att testa tipsen snart!