Nekromanti Misslor, jobb och diet.

Storuggla

Champion
Då satt jag här och knåpade på min 100%-misslor kampanj kom jag fram till att jag behövde lite input.

Hur avlägset långlingarna ligger misslebygden i snitt? Talar vi timmar, dagar eller veckor?

Finns det yrken som inte finns i en misslebygd? Finns slaktare (och äter misslorna kött?) och smeder till exempel?

Hur gör de med äktenskap? Är det en stor ceremoni (vilket jag inte tror, de verkar lite för... gulliga för det) eller något simpelt?

Någon som kan ge mig en hand?

Storuggla, hoar hela natten

Krille

Super Moderator
"Hur avlägset långlingarna ligger misslebygden i snitt? Talar vi timmar, dagar eller veckor?"

På sin höjd timmar. Eller ljusår, det beror på om man mäter avstånd fysiskt eller psykologiskt.

"Finns det yrken som inte finns i en misslebygd? Finns slaktare (och äter misslorna kött?) och smeder till exempel?"

Misslorna har ungefär alla yrken som behövs för en jordbrukskultur, dvs bönder med lite extra kunskaper och hantverk. Lever de nära långlingar så brukar de strunta i de mest muskelkrävande yrkena (smedyrket, till exempel).

Och jo, misslor äter kött i den mån det finns. Och tillagat, naturligtvis - misslor är ju inga barbarer...

"Hur gör de med äktenskap? Är det en stor ceremoni (vilket jag inte tror, de verkar lite för... gulliga för det) eller något simpelt?"

Ceremonin i sig är liten och enkel. Festen efteråt är det inte.

"Någon som kan ge mig en hand?"

*tschok!*

Storuggla

Champion
Hur länge har du suttit på den bilden och väntat på ett tillfälle att använda den va? ^_- Nåja, raskt handlat iallafall...

Festen efteråt är det inte.

Aha. Missleölet flödar. ^_^

Och jo, misslor äter kött i den mån det finns. Och tillagat, naturligtvis - misslor är ju inga barbarer...

Barbarer har jag aldrig trott dem vara. En missla i höftskynke och med ett stort svärd? Ha! Nåja... tillagat? Kan man måntro få en hint om det misslianska köket? Hot and Spicey eller Gurkmix i allt? Snälla?

Storuggla, väntade sig inte handen faktiskt...

Krille

Super Moderator
"Kan man måntro få en hint om det misslianska köket?"

Misslabrygd.

Huvudsakligen är misslematen lokal mat, sådan som långlingarna i området äter. Enda skillnaden är att man har misslabrygd i det mesta av den - bröd, soppor, grytor, köttfärslimpa etc - vilket ger en härligt mustig och husmanskostig smak.

Och det är ungefär den stora hemligheten, och eftersom ingen av långlingarna frågar och misslorna antar att alla vet om det där tricket med misslabrygden så fortsätter hemligheten att vara en hemlighet.

"väntade sig inte handen faktiskt..."

Google är rätt behändig ibland.

Storuggla

Champion
Misslabrygd.

Var det så enkelt? Och här hade man trott att det skulle vara komplexa blandningar av timjan och lämmelfötter... ^_^;

Google är rätt behändig ibland.

Om man vet hur man ska handskas med den, ja...

Storuggla, söker sällan på "severed hand"