Nekromanti Misslor.....

AnVili

Warrior
JAg håller på att skapa en missla, men jag vet inte vilket yrke den ska ha? och hur splelar man en missla på ett bra sätt? :gremconfused:

Är det någon som spelar eller har spelat en? alla tips och ideér är välkomna!

Boridus

Veteran
Ett litet tips från min sida är att inte skapa en karaktär om du inte vet hur du vill spela den och vad den ska ha för yrke.
Även om du får råd och tips kommer det bara att kännas konstigt.

Duddmannen

Hero
Misslor och sånt

Yrke
Vilket som helst som inte är överdrivet våldsamt. Lugnt och stilla är bäst. Lärare, Alkemist, Hantverkare eller Fåraherde är nog lämpliga val.

Spela missla
Ingen panik. Saker och ting får gärna ta den tid det tar och skulle det bli bråttom gäller det bara att göra saker noggrant och metodiskt. Kroppsarbete är väl en helt ok syssla, men det måste anpassas till var individ. Människor är stora så de kan lyfta stora saker. Misslor lyfter små saker. Man måste kunna njuta av mat och dryck. Det finns ingen anledning att snåla på sådant. I valet mellan ett nytt svärd eller en festmåltid är det ju lätt festmåltiden som vinner!

Och till sist: även om misslor helst litar på att folk är ärliga och väluppfostrade, är de inte dumma. Se till att vara vaksam.

Lycan

Hero
Nu vet jag ju inte vad du har för vision med din karaktär. Men msslor har väl ungefär samma yrken som alla andra? Bönder och hantverkare, med några undantag alltså.

Jag spelade en missla en gång, men gjorde misstaget att göra en så tråkig missla som möjligt. Kommer inte riktigt ihåg varför, men hon var verkligen värdelös på allting, vilket i sig inte behöver vara tråkigt, tyvärr var hon dock även tråkig i personligheten.

Skittrist. Ska du vara med en äventyrande grupp blir det ju faktiskt mycket roligare om man har något att tillföra, i alla fall i form av en personlighet.

Släng lite förslag på mig så hjälper jag dig inspirera. I nuläget känns det dock som man har fått lite väl lite att gå på.

- Lycan

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag gjorde en missla en gång som var fiskare. Ett roligt yrke om man får vara med i lite äventyr där misslan kan "bossa" lite på båten så att säga. Misslan som hette Grönlöv var även tokfattig och fick slita för att hans mor och tre systrar skulle få mat på bordet. Visserligen så slet även de men alla drar sitt strå till stacken så att säga. Sen så fick han även nackdelen Feg, vilket var otroligt rolig att spela då resten av karaktärerna fick spel och blev tokiga på Grönlöv.

Jaggernaut

Hero
Nu ska vi se ifall vi kan tillföra något nytt. Kanske inte men åtminstone bygga på och utveckla lite från tidigare inlägg :gremsmile:

Som malmkvist nämnde i sitt inlägg så har misslor en annan mentalitet. De har svårt för ironi och sådant. De förstår inte varför man säger något men menar något annat.

Då Lycan nämnde i sitt inlägg att det blir roligare att tillföra något till gruppen då man spelar en äventyrsgrupp. Då kom jag genast att tänka på att misslan kan vara duktig på att laga mat kanske till och med vara kunnig i läkekonst. Det uppskattas säkert :gremlaugh:

Att laga mat är ganska passande då de är lättlärda i matlagningsfärdigheter på grund av deras skarpa luktsinne.

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Tjenare,

jag satt mig ner och gjorde en missla när jag fick eon III, dels för att jag gillar misslor och detls för att jag var trött på stora krigare....

Till yrke fick det bli trubadur.
Och till färdigheter blev det bland annat , läkekonst, matlagning, dans, spela instrument , och fiska, som är sånna man kanske inte alltid lägger så mycket i och desutom kan hjälpa gruppen.

Nått man även skulle kunnat ha är improviserad defensiv magi i stil med hela trauma, smärta och återge blod.

Bra missle information finns, som tidigare nämt, på foxtail

mvh SteffeB

AEGIS PRIME

Swordsman
Jag har en Spelare som spelar just Missla. Hon har dock precis börjat som Missla men hennes tankesätt stämmer bra med de tankar jag har om misslor
Lite naiv; dock inte dum eller korkade på något sätt. Bara en väldigt egensinning logik. Ser att det mesta är konstigt i "långlingarnas" värld.
Jag älskar det citat som en här på rollspel.nu forum har som citat angående lönnar. Det sumerar enligt mig misslor på ett helt underbart sätt.

Som sista grej så skulle jag vilja starta en grupp som skulle se till att misselboken skulle bli gjord... Vi vet alla att det är Krille som är ansvarig för den men det kommer väl ta tid då Andra Imperiet och Västmark tar all hans tid.

AnVili

Warrior
Tack för alla ideér och tips. Jag tror att jag kan försöka spela en missla nu :gremlaugh: JAg tror att min RP ska bli en underhållare, efter vad jag har förstått så är fest och musik som är deras största nöjen!

Och till Fredrik (AEGIS PRIME) Nilsson, din idé om att starta en grupp som ser till att "misselboken" blir färdig verkar intresant......... men jag har ingen talang för skrivande :gremfrown:

Tro det eller ej, Sport är min grej! :gremgrin:

AnVili

Warrior
Vad?

Det finns det inte alls........... och om det gör det så har jag inte sett det :gremsuck:

Jag hoppas inte att du menar D20 forumet? För det räknas inte.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vad tror du?

Jag hoppas inte att du menar D20 forumet? För det räknas inte.
Klart jag menar d20-forumet. Varför skulle inte det räknas? Warcraft är ju d20.

Med tanke på hur lite det diskuteras så skulle du nog bli rätt ensam i ett specifikt Warcraft-forum. Nu finns ju åtminstone chansen att dina warcraft-inlägg läses av någon om du postar dem i d20-forumet.

- Vulf

AEGIS PRIME

Swordsman
Misselboken har vad jag vet alltid varit Krilles grej men han är som sagt innan, väldigt upptagen med sina egna produktioner. Kanske man kan få honom att priorietera den högre om man är några stycken som ber snällt på sina bara knä på att den skall komma. I annat fall så kanske man får försöka göra sin egna version...
Det är tråkigt att EON inte har en av sina raser beskrivna då i mitt tycke har Tiraker, Alver och Dvärgar fått mycket bra moduler. Anser väl dock att Alver skulle behöva en uppdatering...

Rygar

Veteran
Vad jag vet så är missleboken påbörjad och har kommit en bit på väg, men Krille vill/hinner/orkar inte slutföra den.. Att han skulle göra det bara för att ett par till bre honom på sina bara knän verkar ologiskt, men skulle nog stärka hans ego ännu mer :gremtongue:

Alver behöver en uppdatering, en vettig uppdatering, och fler sidor och så, ja.. Dock så skulle jag som Neogames prioritera en misslebok före en ny alvbok och därför sätta nån annan på att skriva klart det matrial som redan finns.. Nu är ju inte jag neogames så vi får antagligen vänta länge på den modulen, kanske kommer den aldrig

malmkvist

Warrior
Jag håller definitivt med. Det vore synd ifall inte Missleboken kunde publiceras snart. De är kanske inte den första arten man väljer att spela, men de är ju utmärkt som SLP, och sedan finnns det ju några spelare här och var som vill spela en liten missla, så Krille---PLEEEEEASE!!!!