Nekromanti Misslor

Leo88

Veteran
Jag undrar vilka olika aspekter (eller vad man ska säga) som vorre passande för en missle trollkarl, dem ultimata typ... Dem som de varnligaste att de håller på med typ jod eller eld eller nåt? om nån fattar vad jag menar så kan väl han svara... /images/icons/smile.gif

RaaaaaP!!!! Blurk..Blurb!!

Douggie

Warrior
Vem vet.... biotropi? MIsslor som är helare stöter man ju på titt som tätt så varför inte en kombination?

I am the Voice
I decide who lives
or Dies

Ackerfors

Alas, your rapids!
Misslor kan ju vara vilken sorts magiker som helst till skillnad från dvärgar som bara kan vara elementarmagiker.

Förutom min dvärg som förneka att han var dvärg och kunde alstra pyro och termo.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Douggie

Warrior
Visst Yassilus, men din dvärg var också dum nog att alstra 15 filament samtidigt. För forumets kunskap så fummlade han och har fortfarande vaknat upp.

I am the Voice
I decide who lives
or Dies

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Misslor [ot]

19 filament var det. Så det så.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Helmgast
Dödsmagi.

Kanske inte nekrotropi???

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

hatten

Swashbuckler
Re: Dödsmissla

Ååå jag kan tänka mig......

Äventyrana kommer vandrade över en öde landskap i fjärran ser de ett ensamt torn där det rycker ifrån så de går ditt utanför ser de en skadad vacker kvinna!
De går fram och hon säger:
Snälla hjälp min magiker mästare en ond nekromantiker tänker animera alla odöda i landet!
Sen dör hon..
Ävetyrna rusar in i tornet och ser två magiker på var sin sida av tornet och kasta eldbollar mot varandra båda är fullt upptagna med att skydda sig från magiska attacker en av magikerna är en missla som har en väst med vackra gyllene solar broderade på sig,, Den andra är en mänsklig magiker med svart mantel coh långt skägg han ser lite undernärd ut..

Efter att ha dödat den mänskliga magiker med armborst vänder de sig mot misslan och säger

Tur att vi komförbi och hjälpte dig att döda nekromantikern tyvär han vi inte rädda din lärling!
Missle magikern ser fundersamt ut och säger sen
Öö jag har inte en lärlig ! Åååå NI tog fel magiker DET var MIG ni skulle döda inte han HAAHAAHAAHa in kommer en massa odöda demoner och annat ont och släppar bort de förvirrade äventyrna

Livet är en gåta utan enkla svar.

Sir Foilan

Hero
Re: Dödsmagi.

"Fatta: misslor är individer. De gör som de själva vill."

Nej, misslor är alla urbota söta och gulliga. De är snälla och brygger gott öl. De förstår inte ironi och skulle aldrig begå en kriminell handling.

/Sir Foilan

hatten

Swashbuckler
Re: Ingen orsak..

hade roligt när jag skrev den *ler* erkän misslor som skurkar ÄR ett ännu friskt och outforskat område man kan ha en skurk som gör klassiska missar bara för att det är SÅ han har hört att riktiga SKURKAR SKA GÖRA..
( exempel istället för att döda de tillfånga tagna hjältarna så låser han in dom i en rum fyllt med farliga ormar eller andra hemska klassiska metoder )

Och VEM mistänker en Missla ?

i aim to pleas and shoth to kill..

( ska stå skjuter för att döda )

Evil Peter

Hero

Fatta: misslor är individer. De gör som de själva vill.

Jag tycker också det känns konstigt med en missla som dödsmagiker men jag kan för lite om dem för att uttala mig egentligen. Dock brukar det väl vara människornas fördel att få välja fritt vad man ska syssla med i rollspel? Man låser sig gärna till den mallen att andra raser har fördelar och begränsningar. Ja ja, dags att sluta med mitt svamlande...

C

Krille

Super Moderator

"Dock brukar det väl vara människornas fördel att få välja fritt vad man ska syssla med i rollspel?"

Ge mig ett enda vettigt skäl att icke-människor inte skulle få vara individer så ska jag ta det argumentet på allvar. Fram till dess ignorerar jag det hejvilt.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

WHaLe

Hero

Du har ju inte förstått!!
Det är ju endast människor (vanarer) som kan vara individer.. Alla andra måste följa riktlinjerna för den typiske XXX till punkt och pricka och är därför extremt koboldiska =)

WHaLe

I have never let my schooling interfere with my education.
<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>

hatten

Swashbuckler
Re: Klichéer

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Ungefär av samma andledning det inte finns alviska tjuvar, djärgiska lönmördare, finska nykterister eller trevliga tyskar.
Det är en bild vi har om dem och det blir jäkligt fel när de krossas.
Sen inte sagt att de inte kan krossas, villket till och med kan vara en idé till SL...
~~nauseam~~~~~~~
<p><hr></blockquote><p>Läs fakta om Tirakbanemän bland dvärgana speja och smyga tillhör deras yrkesfärdigheter och de anfaller fienden långt bakom deras linjer.. *hmm* låter lite lönnmördar aktigt i mina öron..

Sen bland Krirja och Pyar så är det inte ovanligt eller omöjligt att tjuvar finns specielt vanligt borde det vara bland Pyar då de lever helt inom de mänskliga samhällena.

Angånde finska nykterister så har sådana på träffas ibland under berusade tillstånd.. ( sant hans ursäkt var att han fyllde år vältigt skoj )
Trevliga Tyskar *hmm* säg snarare trevliga fransmän *urk* drygare ohc mer självupptagna folk får man leta efter...

Fast jag har fördommar själv.. bland annat mot FOLK I Bryssel samt alla som röstade JA...

Evil Peter

Hero

Ge mig ett enda vettigt skäl att icke-människor inte skulle få vara individer så ska jag ta det argumentet på allvar. Fram till dess ignorerar jag det hejvilt.

Det första argumentet är då självklart att det är så det brukar vara i rollspel. (dock kanske inte i Eon) Det brukar vara människornas fördel som balans mot att t.ex. dvärgarna har überbra grundegenskaper (och kanske någon nackdel). Människorna brukar vara den gyllende medelvägen. Det brukar ofta vara så att andra raser har andra värderingar än människorna och på så sätt inte kan vara alla yrken och så vidare. Det är väl det lättaste sättet att få alver och andra raser att verka olika människorna antar jag. Du är självklart välkommen attt ignorera dessa fakta hur mycket du vill. Min tanke är inte att hindra dig från att bestämma hur du vill ha dina raser. Detta är mest en syn på hur en del andra rollspel hanterar människor kontra andra varelser.

Självklart är det fritt fram att vara en individ bland andra raser men det borde vara mer ovanligt med vissa yrken bland andra raser. T.ex. att i princip alla dvärgmagiker bara kan ha elementartropierna är ett exempel på en bra begränsning. Det är något dvärgarna behöver imo.

C