Nekromanti Mitt äventyr

Eldoron

Veteran
Detta kanske inte är riktigt rätt forum för detta men here goes:
Jag har ett äventyr där det är en kille som hyr RP'na för att dom ska ta en väska han har gett sin boss med en bomb i för han var skyldig sin boss pengar och snart var det dags att driva in pengarna men sen har han fått pengar så att han kan betala så nu vill han att man ska väskan från bossen utan att han märker att det är en bomb i och nu frågan: Kan nån komma på nåt bra sätt at ta väskan?

seinet

Swashbuckler
Jag kan nog komma på flera bra sätt att ta väskan, men då försvinner ju det roliga för eran del att komma på ett bra sätt. Det är ju det som är det roliga när man spelar, att komma på alla dessa smarta saker och lösningar, hur roligt skulle det vara om folk bara gick och frågade andra hur man skulle göra?

/Seinet Wintermute - Tycker att det nästan det var en dum fråga (fast det finns ju inga dumma frågor, bara dumma svar)

Eksem

Champion
Heyhey, är punkttangenten på ditt tangentbord trasigt eller?

Det var faktiskt ett jävligt roligt upplägg! Lite som en ondare version av en Kalle Anka-tidning. Du kan ju göra det galet farsartat genom att låta dem göra en massa olika försök (allt de kommer på) utan att lyckas och sedan låta allt spåra ur till en hysterisk final i slutet! Då slipper du komma på något "rätt" sätt som de ska ta väskan på.

Ojojoj! Det är en så bra idé att jag ska försöka sno den och göra ett äventyr till Nya Mutant! ´Fast vet du vad som vore ännu bättre? Om det var rollpersonerna som var skyldiga bossen pengar och om det var rollpersonerna som gav honom väskan med bomben i!