Hahaha!DeBracy said:»Onämnbara fasor«, vilket blir »Onämnbara farsor« i första tryckningen tack vare tryckfelsnisse och blir värt tusentals kronor bland samlare ca 2020.
Det där gillar jag. Luktar skön, översatt skräck. Lite som Lovecrafts berättelser i svensk översättning alltså.Arfert said:Vid vansinnets portar
Snyggt!Arfert said:Vid vansinnets portar
Gengångarenkrank said:Det där gillar jag. Luktar skön, översatt skräck. Lite som Lovecrafts berättelser i svensk översättning alltså.Arfert said:Vid vansinnets portar
Och skulle jag översätta systemet till engelska så blir namnet inte helt dåligt då heller...
För att det inte handlar om författaren, antagligen. Finns ju inga spel som heter nåt med Tolkien, Howard eller Moorcock i titeln heller, vad jag vet.Genesis said:Varför heter förresten inga Lovecraft-spel något med "Lovecraft" i titeln?
Bra. Fast om man är petig så finns det redan ett spel med det namnet. Ett kortspel visserligen men i alla fall.Genesis said:Annars, vad sägs om "Mythos"?
Finns ett pc-spel med det namnet också. Eller fanns ett rättare sagt.Organ said:Bra. Fast om man är petig så finns det redan ett spel med det namnet. Ett kortspel visserligen men i alla fall.Genesis said:Annars, vad sägs om "Mythos"?
/Anders