Nekromanti Mitt EON-äventyr

majorme

Veteran
Joined
3 Mar 2002
Messages
46
Location
Stockholm, Sollentuna, Trollskogen
Jag håller på med ett ganska så stort äventyr till Eon. Det handlar om att några sjöfarare åker ut på havet och stöter på land. De tror att det är en liten ö som det bor vildtiraker* på men sen så märker dom att det är så mycket mer än så.
Nu är frågan: Har någon en bra idé om vad som kan hända sedan för att göra det spännande och inttressant.

* En ny tirakras som jag har hittat på, ganska lika Savage orcs i warhammer.
 

majorme

Veteran
Joined
3 Mar 2002
Messages
46
Location
Stockholm, Sollentuna, Trollskogen
Re: Förslag på twist.

Hmmmm....mycket bra idé faktiskt. Eller kanske inte en gud, men tirakerna tror att han är en gud. Han kan vara deras ledare, en slags magiker. Det skulle också passa bättre om han inte var en tirak, utan kanske en människa eller något. Jag ska nog utveckla idén litegrann. Tack så mycket för tipset!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Några idéer

Här har du några idéer som du kan ta inspiration ifrån:

Det finns inga vildtiraker alls på ön, utan tirakerna på den här ön är högt intellektuella och har en rik kultur. Kanske finns det vildtiraker också på ön, och att det finns konflikter mellan de två kulturgrupperna.

Kanske snor du idén med Atlantis rakt av. Du ger spelarna antydningar i form av profetior och annat och äventyret slutar med flykten ifrån den sjunkande ön. Handlingen kan centreras i en stor stad på ön som tillhör de intellektuella tirakerna. Vildtirakerna kan finnas i vildmarken på resten av ön.

Kanske finns det en helt okänd stad på ön. Den kanske tillhör det cirefaliska väldet som vill hålla diamantfyndigheterna på ön hemliga från omvärlden. Och när rollpersonerna snubblar över hemligheten så kan cirefalierna inte bara låta rollpersonerna lämna ön. Därför beslagtar dom deras skepp, men i övrigt så behandlas de väl och nu måste rollpersonerna komma på ett sätt att fly ifrån ön...om de inte vill ruttna bort på ön alltså.

Kanske är den hemliga staden en piratstad eller varför inte ett religiöst centrum för en ondskefull kult...möjligheterna är obegränsade.

Kanske flyter ön runt planlöst över haven och är jävligt svår att hitta, eller så styrs dess kurs av öns mäktiga magiker. Eller så är ön inte alls en ö, utan ett gigantiskt havsvidunder som länge har slumrat uppe vid ytan...det kanske är hög tid att sjunka ner för att skaffa föda nere i havens djup.

På ön kanske det finns spillror av en forntida kultur som är udda på något sätt. Kanske är det att allt tyder på att de som levde där borde ha varit uppåt 4 meter långa eller att de hade en massa "högteknologiska" prylar som rollpersonerna inte känner igen.
 

Darkly Noom

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
147
Location
Karlskoga
Skulle ju kunna utspela sig i de södra haven. Eller långt norrutöver. Men varför inte köra de gammla hederliga orcerna i LoTR?... Funkar och är lagom mysiga...

Hehe


Darkly
 

Darkly Noom

Veteran
Joined
28 Jan 2002
Messages
147
Location
Karlskoga
Re: Förslag på twist.

Tänk dock på att dom även om dom må vara Tiraker inte är helt dumma... Dom skulle inte gå på vad som hellst...
 
Top