Shit vad coolt.
Oj, nå, nu har jag svårt att minnas detta. Det har trots allt blivit så väääldigt många äventyr sedan dess. Vi spelade typ Drakar & Demoner 1-2 gånger i veckan när vi började, och under sommarlovet spelade vi nästan nonstopp från början till slut. Dessutom gjorde jag väl över med alla värdelösa scenarion från Nimins innan jag tog mig för att skapa mina egna.
Så, vad mitt första egenskapande äventyr handlade om kan jag nog inte säga. Garanterat så var det nog en massa orcher med i bilden. Jag hade en otrolig förkärlek till svartfolk som jag då tolkade väldigt Tolkienskt.
Till formen kan jag tänka mig att jag skrev ihop något i Word, alternativt att jag mosade ned sida efter sida i något radat kollegieblock. Det var nog de varianterna som jag tog mig för. Jag brukade inte skriva så överdrivet mycket om själva storyn. Oftast skrev jag en bakgrund så att man fick en känsla för varför det här händer, sedan en synopsis över det aktuella äventyret utifrån den bakgrunden. Därpå skrev jag ned en massa SLP:s på kladdpapper, mest för att ha stridsdatan redo, och gjorde kartor. Jag älskar kartor och har alltid gjort det. Planlösningar över byggnader och grottor är extra roligt. Sedan var jag svag för dolda ting och fällor så antagligen drösade platserna med sådan skit.
Kort sagt, det var nog kladdigt och hattigt med mer krut på en massa skumma detaljer som kunde skada eller förvirra rollpersonerna, före att det var logiskt eller effektivt. Vet till exempel att jag gillade att teckna ned olika labyrinter. Sedan så är det har med handouts något som också hängt i, i alla år. Att leta upp underliga typsnitt eller att ge sig på något papper med tusch är väldigt roligt. Än mer roligt är det att dränka pappret i t.ex. kaffe och snus för att ge det den där gulnade looken. Och bränna dem, vi ska inte glömma bort att ett coolt dokument måste vara lite bränt här och var för att 1. det ser coolt ut 2. det gör läsningen lite svårare. ... Jag skäms lite över att säga det men ja, jag gör ibland sådana props än idag.
... Ska se om jag har något relativt tidigt i gömmorna. Tror dock att jag slängt bort nästan allt sådant.