Njaaa.
Inget fel alls med äventyret, men alldeles för lätt för lite erfarnare spelare
Jag kan gå igenom vad min spelgrupp skulle gjort direkt.
#1
Först och främst så skulle de ha förpassat de övriga vakterna från området direkt. Där rök den där insider prylen.
#2
Sen skulle de inte tillåtit alla dessa utflykter inte till Oslo innerstad, då det motverkar syftet till varför dom är där.
Om inte herrefolket skulle gått med på det så skulle antagligen en "skrämselaktion" eller dylikt utföras för att skrämma de hotade så att de fattar att de INTE ska hålla på och jogga ute i skogen och andra dumheter.
#3
En komplett matris sökning skulle utföras på alla besökare, och om mot all jefla förmodan den där vakten skulle vara kvar, även på resterande vakterna ASAP.
När man sätter in SLP's på det viset som du har gjort med de där vakterna så kommer spelarna direkt att misstänka dom som förrädare om dom har spelat mer än ett äventyr innan.
Det brukar inte funka ..
Om det nu skulle gå så långt som anfallet mot huset som du har beskrivit så skulle alla spelare som vet något om livvakts uppdrag hela tiden har en händing RP i samma rum som frun/dottern och den där förrädaren skulle få det svårt att kunna genomföra något.
Tro nu inte att jag bara är negativ här. jag tycker det är kul när folk lägger tid och energi. jag pekar bara ut vad min spelgrupp, som jag spelat med i snart 10 år, skulle ha gjort direkt och på det viset punkterat hela äventyret.
Andra ideér är att låta dottern i gruppen ha en pojkvän som i själva verket är Greenstrife supporter och på det viset få igenom en kidnappning.
Saker som man kanske kan säga fattas är beskrivning på säkerhets systemet i huset, dess Cybersäkerhet . etc .. jag läste inte så noga, så det kanske fanns .. isf mitt fel.
;]
Vilket fall som .. bra jobb.
Behöver kanske finputsas lite.
MvH
Kullendorff
ICQ: 2869618 <-- om du vill ha nån att testa äventyrs ideér på.