Nekromanti Mitt Sci-fi Rollspel

Nikul

Veteran
Hej!
Jag håller på med ett fantasy rollspel som jag kallar 2058.
Det utspelar sig på jorden år 2058 där ett kärnvapenkrig hotar med världens slut.
Kriget startade när Ryssland hittade ett nytt ämne, i 1gram av ämnet finns kraften hos en atombomb och hela världen vill ha det för att kunna regera över världen, men allt mer av jordens resurser och befolkning går förlorat i krioget och snart finns det ingenting kvar att styra över. :zeppelinare:

Vad tycks?
Säg vad ni tycker om det bra och det jag ska ändra!
Mitt första deriösa rollspel nu och jag behöver råd!

AnVili

Warrior
Det är svårt att veta vad som är bra och vad du behöver ändra på när du gav så lite information.

Pom

Swashbuckler
Du får ursäkta om jag petar på formuleringar, men du har inte gett oss så mycket annat att gå på.

Är det en kampanj till ett existerande regelsystem eller är det ett helt nytt regelsystem? Du skriver att du gör ett rollspel, men ibland säger folk"eget rollspel" när de menar eget äventyr eller egen kampanj.

Hotar kriget att bryta ut eller har det redan startat? Det kan vara rätt stor skillnad på fokus i ett spel som utspelar sig i en nervös och högteknologisk värld jämfört med en värld där allt brinner upp.

Vad är fantasyinslaget i det hela? Spontant känns nära-framtids-dystopier som en av de minst fantasyartade genrerna. (Ett Shadowrun gör ingen sommar.)

Har du gjort några oseriösa rollspel och vad är dina erfarenheter från dem?