Nekromanti Mitt sit-com system

MrG

Swashbuckler
Skrev om det för tips nån gång tidigare, och så här blev det.

Varje färdighet hade två markörer och var gång man spenderade en markör lyckades man med det man gjorde.

Det går även att få generella markörer som man kan använda till vad man vill, (två för varje handling som man inte har färdighet i). Man har också två nackdelar (negativa färdigheter), som varje gång man använder generar nya generella markörer.

Man ska också få generella markörer när man får folk att skratta/roas (en hög på bordet för sl och spelare att dela ut till varandra).

Resten var karaktärsbös som jag hoppas är självförklarande.

Och det funkade... dvs min första reflektion var att jag borde skrivit med några relationsrader, det första folk diskuterade var nämligen vilken såpa som skulle finnas mellan dem i grund. Mest ironiska var väll att jag skrev det här inlägget några dagar tidigare...

Sedan flöt det på lysande, men efter någon halvtimme skrattade vi för mycket för att kunna hålla redan på markörerna och humorn och när färdigheterna skulle passa fölt på av sig själv.

Vilket kändes lite lustigt, systemet fyllde sin funktion, ett bra underlag vid karaktärsmakande och start, men i övrigt lite överflödigt... men kanske behövs inte system alltid till mer än så?