Nekromanti Mixa med O'boy

Rickard

Urverk speldesign
Jag testade nyss att blanda i O'boy i filmjölken istället för att ha i socker. Tog tre rejält överfulla skedar i en tallrik Arlas laktosfria filmjölk och det gav smaken av billig chokladglass.

För några år sedan hade jag ett rätt äckligt mintte hemma (pyramidteet Morocko som inte finns längre) men när jag blandade i 1-2 skedar O'boy i det så smakade det After Eight.

Banan och O'boy har jag testat några gånger men aldrig lyckats få det bra. Felet är att pulvret gör hela upplevelsen torr.

/Han som uppmanar andra att experimentera med O'boy och posta resultatet i denna tråd - knäppast kombination vinner och om kombinationen även är lyckad ger det bonuspoäng

Johan K

Gammal & dryg
Kan meddela att lite O´boy i gröten är helt ok!
Speciellt när man ur till fjälls.. =)

G

Guest

Guest
Jag har testat Oboy/mjölk med vodka [Wyborowa]. Tanken var att det skulle bli en fulbaylis men det smakade mest kräks...

Inget att rekommendera...

Snow

Swashbuckler
lite O'boy i tomatsås är fint (men bara lite och sötman balanseras av citron).

Phelan

Hero
Oboy, mjölk och cointreau blir romerska bågar. Varm eller kall. Fast det är ju en beprövad kombo.

/ Phelan

drakponken

Veteran
O'boy på rostat bröd är smaskens.

Drakponken, som tycker att tråden borde flyttas till kultur.

Rising

Vila i frid
Jag hade en vän som åt Oboy på macka.
Fattigmans-Nutella. Det är helt okej.

Djäkligt bra tips i den här tråden, förresten. Själv känner jag mig töntig som inte kan rekommendera något ballare än att ha Oboy i Latten, men det är ju knappast en oväntad kombination.

Mogger

Hipsteranka
Kraetyz said:
Jag hade en vän som åt Oboy på macka.
Han tyckte det var gott, men jag prövade aldrig.
Det är gott. Är man typ bakis funkar det bra att blanda med smör för en instachocosmet. Jag råkade tappa en klick smör i O´boypaketet en gång och smakade. Det var gott. :gremsmile:

Och så klart på glass!

Men dessvärre verkar jag ha växt ifrån O´boy. Nu tar jag hellre ett glas vin eller chilichoklad eller nått sånt.