Du menar när vi väl har läst spelet, gjort spellistor/blandband, satt oss runt bordet och tryckt på play? Hur en låter musiken styra spelet?
Jag tänker att det handlar om att mentalt sänka ned sig i musiken på nåt sätt, låta den tränga in, känna på den (flummigt förstås). Och lite mer konkret kanske: vilken scen i en film skulle ha den här musiken? vad får jag för känsla av musiken? vad är texten i låten? (eller liknande) Ibland flyter en scen bara på (kanske är vi då marinerade i musiken, kanske inte), men ibland blir det lite paus, eller när en ny scen skall sättas: lyssna in. Ibland blir det ett tydligt brott mellan två låtar: igen, vad händer i filmen, med känslan, med texten (eller vad en nu tar fasta på).
Vet inte om du blev så mycket klokare av det där... men ett citat ur spelet som jag brukar lyfta fram kanske kastar lite ljus också:
"'Does Anthony cause a crash?' is less important than 'Does Anthony want to crash?' and less important than 'Is Amie in control of her life?' and less important than the Joy Division song playing in the background."