Nekromanti Mjölk

Storuggla

Champion
Vilken mjölk är godast? Jag lutar mellan Arlas Klöver Standardmjölk, då jag gillar den lätt gräddigare smaken. Lättmjölk går bort, det är för bövelen vatten.

Skall dock pröva Gammaldags Mjölk, trots att den är ekologisk. Den kanske smakar bättre?

Storuggla, mjölkonautiska äventyr

Rosen

Myrmidon
Gammeldags Mjölk

Skall dock pröva Gammaldags Mjölk, trots att den är ekologisk. Den kanske smakar bättre?

Helt bäst! Den är något fetare än standardmjölk, men jag inbillar mig att kroppen är mer kapabel att hantera fett som kommer i naturlig form sådär.

Dock bör den omskakas innan den öppnas, och man ska inte bli förvånad om det ändå ploppar ut en klimp ibland när man häller (då brukar jag lyfta bort dem med en tesked; att svälja dem känns som att äta smör). En kul detalj är att om mjölken blir lämnad lite för länge i kylen så blir den inte sur och äckelpäckel på samma sätt som homogeniserad mjölk - den skär sig istället.

--
Åke

Hjalle

Swashbuckler
Lätt e lätt rätt, abou

Hallå, hallå, kall, blaskig lättmjölk uppskattas åtminstone av mig, som gillar vattenkonsistensen, men vill ha kvar mjölksmaken. :gremsmirk:

Och jag är till och med seriös.

-Hjalle, oral laktation.

(och ekologisk ska den va)

Rising

Vila i frid
Röd mjölk

Har tyvärr dålig koll på Klövers mjölk, men när jag dricker mjölk så är det bara grön, ekologisk grön, röd och gammeldags mjölk som gäller. Den senare är lyxig, men jag tycker det är lite för mycket hazzle med den. Röd mjölk tycker jag är godast, men det kan bero på att jag tror den är giftigast och fetast och farligast; och sånt gillar jag. Det påminner mig om när jag är utomlands och hittar ett drickesvatten med "arsenico" eller något liknande listat bland ingredienserna. Jag köper alltid jättemycket sånt.

Men det är nog godast också.

Organ

Out of time, out of mind
Oähh!! Då kan du ju lika gärna suga den varm ur ett juver för 17! :gremcrazy:

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Är nog åxå inne på Arlas mjölk.
Ååx så kan jag rekomendera att du testar mjölk som är direkt urmjölkad ur kosan. Smakar ruggit gott !

/ Johan K, som tyvärr inte tål mjölk längre... :gremfrown:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Det blir mellanmjölk för det mesta. Lite lagom sådär. Inte för blaskig och med lite marginal för att lyxa till det med gräddigare mjölk. Skillnaden blir som stor. Och förstås; bara norrländsk mjölk. Det är därför jag är så snygg. :gremcool:

Ceram

Hero
Vedertagna empiriska fakta visar att mjölk i sig är äckligt. För att det ska komma till sin rätt bör det vara tillbehör till något annat, förädlas till chockladdryck eller möjligtvis drickas till nygjorda pannkakor med hemgjord sylt.

Måste det var så får det bli milkos mellanmjölk som nyligen införts på willys här i arlabygderna.

Gismya

Veteran
Helt rätt! [NT]

Jag ville egentligen inte säga någonting.. Lättmjölk äger helt enkelt.

/Gismya - Som vet att folk ändå läser NTinlägg :p

Whizzman

Warrior
All Mjölk!

Jag dricker all sorts mjölk!

Till och med viss mjölk från getter och allt vad det heter har testats och uppskattats.
Förstås föredrar jag att hålla mig till ko-släktets produkter när det gäller mejerivaror... Förutom ost då, som gärna får komma från getter, ekorrar, jakob eller lite vad som helst! :gremgrin:

Gällande vilken färg det ska vara så föredrar jag vit! Förpackning eller fetthalt är för mig irrelevant!!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag föredrar gammal, hederlig 3 % mjölk i form av Arlas lilla röda eller Skånemejeriers oranga. Klövermjölk tycker jag har en märklig eftersmak, särskilt Mellanmjölken som är den enda variant som finns i min affär. Tyvärr envisas Yassilus ändå med att köpa den hela tiden. Jag hoppas att ni själv aldrig behöver uppleva den smärta som jag känner på grund av detta oerhörda svek. :gremfrown:

Lycan

Hero
Arla Klöver Mellanmjölk, den är billigast på Willis. Handlar jag på Netto blir det tysk kondensmilch eller vad det heter. Den där jättebilliga.

- L

magoo

Hero
Lättmjölk är mest drickbart, mellanmjölk bakar jag med och standardmjölk går bort.

Jag minns med fasa när nån släkting prackade på mig mjölk direkt från kossan när jag var liten, för det "gillar ju barn så mycket". Inte det här barnet! Jag tycker grädde och fet mjölk är läskigt, det blir vamsigt och slemmigt i munnen.

Ekologisk tar jag när det finns men den mesta mjölken bakar jag av. Jag vill ha nåt i mjölk om den ska drickas, t ex choklad eller sylt.

Ost äter jag dock i alla former och fil, yoghurt mm syrade mjölkprodukter är mumsiga.

Basenanji

Postd20modernist
Grön och alltid ekologisk. Men du har rätt- smaken i den lite fetare mjölken är god. Tja, så säger man ju på matelitistiska att "fett är ju en smakbärare"

:gremwink:

/Basenanji

Gordeg

Hero
OT

Jag slösade bort den tid jag borde använt till att skriva nåt om mjölk med att fundera över varför den här sortens trådar alltid får fler svar än trådar som handlar om rollspel. Och fort går det också!

Gordeg

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Röd, ekologisk mjölk ska värmas för att sedan blandas med riktigt starkt kaffe toppat med en rejäl klick kall 20% vispgrädde.

Hälsar

Christian