Jag har haft problemet med Lulus hård- (och mjuk-)pärmar att de nästan spricker efter första sidan. Det är som att boken delar sig i två delar: framsidan och förstasidan å ena sidan och resten av sidorna å andra sidan. Det gör att jag blir snål och undviker hårdpärm pga om den ändå ska falla isär snart kan jag lika gärna jobba med den billigare. Har du haft liknande problem eller är dina Lulu-böcker bra inbundna?chrull;n126434 said:Men Whitehacks lulu-hårdpärm har fått mig att fundera på om det inte är värt det ändå...
Än så länge har jag inte haft några sådana problem, men ärligt talat har jag använt mina hårdpärmsböcker från lulu ganska lite.MattiasLejbrink;n126450 said:Jag har haft problemet med Lulus hård- (och mjuk-)pärmar att de nästan spricker efter första sidan. Det är som att boken delar sig i två delar: framsidan och förstasidan å ena sidan och resten av sidorna å andra sidan. Det gör att jag blir snål och undviker hårdpärm pga om den ändå ska falla isär snart kan jag lika gärna jobba med den billigare. Har du haft liknande problem eller är dina Lulu-böcker bra inbundna?
Jag har aldrig fått något tillfredställande svar på vad "paper back" kallas på svenska. Är det pärm respektive omslag? Präm respektive mjukrygg? Whats the deal?Dante;n126419 said:Ånä.
Jag går inte på den lätta.
Christer Hellmark erbjuder översättningarna pocketbok, omslagsbok och mjukband i den engelsk-svenska ordlistan i Typografisk handbok.Rymdhamster;n126465 said:Jag har aldrig fått något tillfredställande svar på vad "paper back" kallas på svenska. Är det pärm respektive omslag? Präm respektive mjukrygg? Whats the deal?