Nekromanti MMORPG-spelande rollspelare

Craygh

Swordsman
Goddagens!

Denna offtopictråd skapade jag i förhoppningen att olika WRNUare skulle kunna samlas och spela sitt favort-MMO(rpg) tillsammans. Den skapades ur min vilja att spela MMOs med riktiga rollspelare helt enkelt, och det vore kul att träffa fler rollspelare som spelar MMOs

Själv ska jag precis till att prova Darkfall Onlina, så särskilt folk som spelar det får gärna höra av sig :gremlaugh:

Jag heter Derenoc

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Heh, det brukar dyka upp liknande trådar ibland, men jag kan väl säga att det enda jag spelar hyfsat aktivt (on-and-off) är City of Heroes där jag är @A-bomination på den där engelsktalande europeiska servern jag aldrig kommer ihåg vad den heter.

Sen spelar jag lite Guild Wars ibland också, och har nyligen börjat testa mig fram i Quake Live.

Jag har testat typ skitmånga andra MMO's, men de brukar ha för lite instansierade uppdrag, för mycket folk, för fri PvP, för lite story och för dålig character customization. Det har GW också, men det kostar å andra sidan inte per månad.

Ni lär inte hitta mig i några standard-fantasy-MMO's nångång snart. utom GW då, som ju som sagt är gratis (och dessutom inte helt standard).

Till veckan får jag mitt Champions Online, så då lär jag finnas där till och från i minst en månad.

Fienden

Hero
Jag har gett upp på gratis-MMORPG,
och jag är alldeles för jävla snål för att spela något kostsamt.
Jag äger GW, men har inte spelat på evigheter. Det tråkar ut mig något så sjukt mycket.

Näe, största chansen är att ni hittar mig i Savage 2. :gremwink:

krank

Craygh said:
.... Vad tusan är Quake Live för något?
Inte ett RPG, bara Quake III fast genom en webläsare och med lite halvvettiga matchningsmekaniker.

Yeah, vet inte alls varför jag nämnde det.

krank

Craygh said:
Det är ett MMO, jag tittade på det :gremlaugh:
Mnjaeh... QL har väl bara vanliga små deathmatches och teamgrejer, inte så jädra "massive"...

krank

Craygh said:
haha :gremlaugh: :gremtongue: Ett vanligt sketet onlinespel då! :gremtongue:
Japp, mer ett... M...O...G. MOG.

På tal om Mogs, så ska jag nog sätta mig med lite Final Fantasy IX, tror jag...