Nekromanti [Mnemonica] Setting

Mogger

Hipsteranka
Interzone har vilat ett tag (och passade på att byta namn till Mnemonica), men sedan jag kom på att det ska använda samma grund som Revolver föll allt på plats. Spelarna gestaltar en slags minnespoliser som arbetar för ett multinationellt företag som gör stora pengar på folks minnen (lagring, radering, förändring m.m.). Minnespolisernas minnen är också förändrade och de bär alla på ett Trauma, som är okänt för dem. Gradvis under spelets gång kommer Traumat bli tydligare (använder samma mekanik som Revolver). Under tiden aktiverar de sitt Persona och ger sig in i det undermedvetna hos företagets kunder (och de som missbrukar företagets tjänster) och rättar till det som är fel med deras minnen. Här finns även ett lite surealistiskt moment då faror i minnen är verkliga och kan påverka minnespolisernas liv på oväntade och oönskade sätt, såväl som att de kan ge deras Personas spö.

Dessvärre kommer det nog att dröja ett tag innan jag får möjlighet att speltesta det här, inte minst för att min reguljära spelgrupp tycker att det är alldeles för galet.

Christoffer

It's all pig.
Måns said:
Dessvärre kommer det nog att dröja ett tag innan jag får möjlighet att speltesta det här, inte minst för att min reguljära spelgrupp tycker att det är alldeles för galet.
Låter som ett spel i min smak, kanske än mer än Revolver! Så säg till om du vill speltesta över nätet så är jag på omedelbart bums.

Mogger

Hipsteranka
hallogallo said:
Låter som ett spel i min smak, kanske än mer än Revolver! Så säg till om du vill speltesta över nätet så är jag på omedelbart bums.
Det är ingen dum idé. Kanske efter Grey Ranks? Annars kan du ju masa dig ner till GothCon så kan vi köra en vända där.

Christoffer

It's all pig.
Låter finfint. GothCon skulle jag gärna besöka, men det krockar med en planerad första tillökning av familjen, så jag kommer med all sannolikhet hålla mig i övre delen av landet i början av April. :gremsmile: