Nekromanti Mobilspelsjakt!

Björn den gode

Swashbuckler
Jag ska snart ut och resa vilket betyder en massa tid, jag har laddat upp med böcker, poddar och sommarprogram men så kom jag på att det kanske vore dags att pröva att spela lite spel på telefonen. Sen kom jag på att jag inte brukar gilla mobilspel. Men sen kom jag på att det var säkert över 5 år sen jag letade sist och har ju hänt en del sen dess tänker jag. Så vad jag är ute efter är något som:

Finns till Android (har en galaxy s7)
Är bra (det är nästan lika viktigt som punkten ovan)
Går att spela utan internet (mycket av tiden kommer vara på ett flyg eller i utlandet där jag alltid är nervös över data)
Helst inga realtidsinslag (jag känner mig alltid så klumpig på mobil)
I övrigt är jag väldigt öppen men tänker att antingen något i äventyrsgenren, älskade tidiga monkey islands på datorn tex, eller i kort/brädspelsgenren, hearthstone hade varit perfekt om det inte varit för att det kräver internet där krävs det nog dock att AIn är rätt bra om jag inte ska tröttna fort. Helt ok om det inte är gratis.

Någon som har nåt förslag?

Khan

Kondottiär
Jag tror jag lagt ca trehundra partier på Condado, en inofficiell version av San Juan. Den har klart bättre AI än den äkta versionen. Finns gratis.

Genesis

Ni dés ni maître
Star Realms är ett riktigt bra kortspel som finns på mobilen. Kan spelas mot AI eller online. Ganska hög variation på svårighetsgraden i kampanjen, dock. Vissa uppdrag är enkla och andra är supersvåra.