Paradoxer hit och dit
Det hela är ganska enkelt. Som enskild användar kan man antingen bidra med något kreativt eller bara fjanta runt. Båda alternativen kan vara kul, men jag tror det första alternativet i längden är mer givande. Är vi överens på denna punkt? Nåväl, då går vi vidare. Som en ironisk point (ironi är ett ord vars betydelse finns i vilken ordbok som helst, så det är bara att kolla upp) så hävdade jag att jag hade bidragit med något genom att vara skeptisk till herrar Foggmock och Arvidos inlägg. Ty visst hoppades jag på att herr Foggmock skulle tar intryck av mina ord och ifrågasätta sin egen strävan att bli moderator. Så bedömningen av min egen välgärning är naturligtvis subjektiv och kan naturligtvis även ifrågasättas av andra. Det skulle emellertid vara en grov överdrift att påstå att jag skulle ha menat det vara en välgärning av Foggmock att skriva sin inlaga. Såsom man kan läsa på första raderna i detta inlägg så finns det nämligen två kategorier av inlägg: de som är bra och de som är skräp. Jag klassar alltså Foggmocks första inlägg som skräp (det borde ha varit uppenbart för länge sedan!) snarare än något kreativt bidrag, även detta naturligtvis en högst subjektiv bedömning som kanske är möjlig att vederlägga.
Alltså, det kan enligt min mening ibland vara en välgärning att klanka ner på bidrag man finner fåniga. Men den ultimata slutsatsen är ändå densamma. Just därför att man som enskild användare alltid har möjligheten att lägga in kreativa och berikande inlägg, förefaller denna kreativitet alltså inte vara ett privilegium förbehållet forumens moderatorer. Följaktligen finns inget skäl för Foggmock att någonsin bli moderator. Så är det med den saken.
Håhåjaja!!!!
- Targon, skrivare