Nekromanti Moderatorer etc...?

Foggmock

Myrmidon
Hej känner mig erhört mogen för att bli modertor, jag är inne på forumen nästan varje dag och ser dagligen rtådar som bara 'måste' låsas...
nä skämt åsido vad behlver man göra för att bli/vara moderator? rättigheter och skyldigheter?
tacksam för svar!

Jag vet att jag har rätt!

gollum

Swordsman
"Hej känner mig erhört mogen för att bli modertor, jag är inne på forumen nästan varje dag och ser dagligen rtådar som bara 'måste' låsas..."

Det är du ju inte direkt ensam om att göra... ;)

/Gollum - vet många sådana personer

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/

Targon

Hero
Varför?

Varför vill man ge upp sin värdefulla fritid för att bli moderator och ägna hela dagarna åt att svara på en massa idiotiska inlägg? Är det en merit du vill placera i ditt curriculum vitae, eller?

- Targon, skrivare

Sodivra

Champion
Därför..

Det är ju kul att hjälpa till, vara med och skapa.. Det är nog mycket av den mentaliteten som ligger bakom rollspelskapande..

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\

Targon

Hero
Trams!

Är du inte med, hjälper till och bidrar till skapandet även som enskild användare. Eller är rolliskreativiteten enbart förbihållen moderatorerna? Öhhh, tror knappast det. Intet ont om moderatorerna på forumen (de är alla jätteduktiga) men den kunskap och kreativitet som åtskilliga av de enskilda användarna besitter bör inte nedvärderas.

- Targon, skrivare

Foggmock

Myrmidon
Re: Trams!

ska jag var ärlig: för det första ger det en maktkänsla.
för det andra lär jag behöva förströelse nu när man fått ADSL...hallå man KAN bara inte låte bli att sitta vid internet när det är snabt, och man inte behöver bry sig om minutkostnaden..
pluss dessutom ser folk upp till en... /images/icons/cool.gif

Elder Girov

Swordsman
Du är paradoxernas konung...

Du tycker att det verkar jobbigt att svara på "idiotiska" inlägg, men du gör det ju uppenbarligen iallafall. Sedan tycker du att man bidrar otroligt mycket till forumen som användare. Hur hänger det ihop med de idiotiska inläggen? /images/icons/wink.gif

-HNIC-

Azagthoth

Myrmidon

för det första ger det en maktkänsla.

...vilket inte är någonting vi söker bland våra moderatörer. Ett tips är att inte fråga om man får vara, vi hittar de vi finner lämpliga själva, genom att be om uppdraget begår man en form av tjuvstart vilket i många fall leder till automatisk diskvalificering.

Sen huruvida folk ser "upp" till en för att man är moderator, se hur populära vi är genom att söka i det här och Fanzineforumet. (sökord som censur borde ge några saftiga träffar).

/Azagthoth

Foggmock

Myrmidon

Gulp! Touché, får man väl säga.
maktkänslan är väl mest personlig, och inte 'passa er annars låser jag eran tråd'-mentalitet. jag skulle helt enkelt känna mig stolt, makt var nog fel ord, över att vara moderator.
Vill bara rätta dig(och mig själv) en aning: i grundinlägget stod ignet om att jag ytryckligen ville bli moderator, även om det nog fan låter så!
jag lämnar härmed diskussionen med en liten klichéaktig avslutning:
Om ni vill ha mig, så får ni mig.
Ha det!

Dilandau

Myrmidon
Re: Därför..

Mentaliteter bakom rollspel:
1: Prylkåthet
2: Längtan efter coola powerz
3: Girighet
4: Underutvecklad sexualitet

:) :) :)

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

Targon

Hero
Paradoxer eller inte...

Det finns ju vissa filurer som svävar i det blå. Har man väl gjort ett försök att få ner vederbörande på jorden har man väl ändå gjort en insats på forumet som enskild användare. Förlåt mig, men jag tycker bara det är faslig dubiöst att som enskild användare sträva efter att bli moderator.

- Targon, skrivare

Foggmock

Myrmidon

hmm *letar igenomk sina inlägg för felstavningar*
hittar ingen. och jag tycker att borgeligheten = /images/icons/tongue.gif BLÄ!
men nu är detta ett rollspelsforum, och inte ett för politiska åsikter. men om jag vore moderator skulle jag banna alla moderater från forumet /images/icons/wink.gif/images/icons/laugh.gif

Targon

Hero
Var finns paradoxen? [NT]

Upplys mig, snälla du.

- Targon, skrivare<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Targon on 2001-07-30 09:53.</EM></FONT></P>

Re: Var finns paradoxen? [NT]

Citat " Har man väl gjort ett försök att få ner vederbörande på jorden har man väl ändå gjort en insats på forumet som enskild användare. Förlåt mig, men jag tycker bara det är faslig dubiöst att som enskild användare sträva efter att bli moderator."

I första menigen påstår du att de har gjort forumet en välgärning....men i andra menigen kallar du deras gärning för dubiös..

Därför känns det lite paradoxalt, ...

Nåja, ha det gott...

Weeha!

Targon

Hero
Paradoxer hit och dit

Det hela är ganska enkelt. Som enskild användar kan man antingen bidra med något kreativt eller bara fjanta runt. Båda alternativen kan vara kul, men jag tror det första alternativet i längden är mer givande. Är vi överens på denna punkt? Nåväl, då går vi vidare. Som en ironisk point (ironi är ett ord vars betydelse finns i vilken ordbok som helst, så det är bara att kolla upp) så hävdade jag att jag hade bidragit med något genom att vara skeptisk till herrar Foggmock och Arvidos inlägg. Ty visst hoppades jag på att herr Foggmock skulle tar intryck av mina ord och ifrågasätta sin egen strävan att bli moderator. Så bedömningen av min egen välgärning är naturligtvis subjektiv och kan naturligtvis även ifrågasättas av andra. Det skulle emellertid vara en grov överdrift att påstå att jag skulle ha menat det vara en välgärning av Foggmock att skriva sin inlaga. Såsom man kan läsa på första raderna i detta inlägg så finns det nämligen två kategorier av inlägg: de som är bra och de som är skräp. Jag klassar alltså Foggmocks första inlägg som skräp (det borde ha varit uppenbart för länge sedan!) snarare än något kreativt bidrag, även detta naturligtvis en högst subjektiv bedömning som kanske är möjlig att vederlägga.

Alltså, det kan enligt min mening ibland vara en välgärning att klanka ner på bidrag man finner fåniga. Men den ultimata slutsatsen är ändå densamma. Just därför att man som enskild användare alltid har möjligheten att lägga in kreativa och berikande inlägg, förefaller denna kreativitet alltså inte vara ett privilegium förbehållet forumens moderatorer. Följaktligen finns inget skäl för Foggmock att någonsin bli moderator. Så är det med den saken.

Håhåjaja!!!!

- Targon, skrivare