Nekromanti Moderatorinlägg i vanliga diskussioner

Muggas

Hero
Tjena!

Ni som tidigare varit moderatorer (och eventuellt blir det igen), hur gör ni när ni har någon övertygelse som ni vet kan sticka lite i ögonen på folk, men ändå vill presentera den i en diskussion? Märker ni att ni i viss mån anpassar det ni skriver eftersom ni i egenskap av moderatorer inte vill riskera att kränka någon? Kommer någonsin det som ni vill uttrycka i ett inlägg i konflikt med hur ni förväntas uppträda som moderatorer? Vilken uppfattning har ni andra forumsbesökare om det här?

Det ska bli kul att se om inläggen från olika personer som tidigare varit redaktörer och moderatorer blir något mer frispråkiga...

Jag önskar den nya redaktionen lycka till! :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
jag får väl citera dante (utan att kolla hur han verkligen sa det): "Det är tur att man har vitulv, för han säger det vi ofta tänker men inte kan säga för att man är moderator och ska vara ett föredömme..."

Även om jag som redaktör gärna sa precis som jag tyckte så var det ju rätt ofta man inte sa det direkt som man tänkte det :gremsmile:

chrull

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag har en ytterst enkel modell.

Varje gång jag skriver något i funktion av att vara moderator så skriver jag under med "/Naug, modererar". Gör jag det inte så skriver jag bara i funktion av vara Naug och ingen annan.

/Naug, ej moderat

Archer

Swashbuckler
För egen del får jag nog säga att agera moderator gjorde mig mer uppmärksam på de mindre trevliga saker jag tidigare har hävt ur mig på forumet, och gett mig en mer bestämd attityd till att hålla tillbaka och "moderera" mina egna inlägg betydligt mer. Så, ja, att ha agerat redaktör med möjlighet till moderering har helt klart påverkat mig i sättet hur jag skriver och uttrycker mig på forumen.
Vad jag sedan verkligen tycker och uttrycker för mig själv i vissa situationer, det är en annan sak....

Troberg

Sinister eater
För egen del får jag nog säga att agera moderator gjorde mig mer uppmärksam på de mindre trevliga saker jag tidigare har hävt ur mig på forumet, och gett mig en mer bestämd attityd till att hålla tillbaka och "moderera" mina egna inlägg betydligt mer.
Yikes, glad att jag inte är moderator! Jag trivs bättre som mitt ohämmade, ogenerat bombastiska jag.

Sodivra

Champion
Precis troberg, en man och en färdighet blir något mer än bara sin summa tillsammans. Insikt och perspektiv också.

Lägg av nu.

Troberg

Sinister eater
Sorry

Precis troberg, en man och en färdighet blir något mer än bara sin summa tillsammans. Insikt och perspektiv också.

Lägg av nu.
Jag tror du totalt missuppfattade mitt inlägg. Det var en reflektion över mig, inte över Archer, förmedlad via en obskyr 1984-referens (Där man försöker knäcka huvudpersonen genom att få honom att tro att 2+2=5 och han svarar med "Freedom is the right to say that 2+2=4. Once that is granted, everything else follows.".). Det var en drift med min egen oförmåga att hålla tyst när det är något som rör mina övertygelser, och därmed min egen olämplighet som moderator, inget annat.

No hard feelings mot Archer alltså.

G

Guest

Guest
Poängen med ett forum är ju en öppen diskussion.

Om du är rädd för vad folk ska tycka om dina åsikter har du inte riktigt kommit rätt...