Nekromanti moduler

Attisen

Veteran
Vilka moduler bör man köpa i samband med att man börjar spela eon? De böcker jag har nu är bara grundboken och mundana. Monster och varelser antar jag är mycket viktig för min typ av spelledarskap, men vad mer?

Mouja

Hero
Den här frågan återkommer ganska ofta ... Såhär tycker jag:

Mystik & Magi = om du ska göra en magiker,
Krigarens Väg = den absolut bästa boken,
Alver = (det står bra mycket mer här än i grundboken,
Dvärgar = kan va bra och ha om du gillar att vara liten, lortig och kraftig,
Tiraker = om du vill vara den som ingen utom andra tiraker,trukkar eller gurder gillar,
Jarla, Consaber eller Asharien & Soldarn = Det står mycket bra beskrivet om dem i dom böckerna + ett eller annat äventyr,
Monster & Varelser = Mycket bra information ... mindre bra bilder ... ta inte illa upp neogames,
Spelarens Handbok = Om du vill göra en RP lite snabbt,
Religioner = den är en av dom bästa böckerna,
Sorgernas Brunn = Det äventyret är j*vligt bra det ska du veta,
Legender & Hemligheter = Okej det fanns inte lika mycket ideer till äventyr som jag trodde men den är bra.

Tyvär så har jag inte hunnit köpt De Fördömdas Sista Hopp änn ... så den får dufråga någon annan om !

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Beroende på hur mycket pengar du har att lägga ut så är det svårt att veta.
jag skulle nog säga att Krigarens väg är viktig. Mystik & magi är också viktig om rollspelet kommer att cirkulera runt mycket magi. Annars kan du som SL improvisera tuffa magiska "ting" (inte föremål utan företelser).

Sedan kommer nog Alver, Dvärgar, Tiraker.
I den ordningen faktiskt.
Fast Tiraker är en bättre modul än dvärgar ( Tiraker är, till skillnad från dvärgar, charmiga!). Tiraker används dock av någon anledning inte allt för mycket...

För mig så är Alv boken mest använd, synd bara att den är så tunn

"lands" böckerna är inte riktigt lika intressant i min mening, dom är bra som bakgrund men inte alls viktigt till en början. Mundana räcker gott.

Naug

Watchman

Warrior
Efter Monster & Varelser är mitt råd att du köper dessa tre moduler: Mystik & magi, Krigarens väg och Religioner.

När du känner att du har råd att köpa fler så tycker jag att du skall köpa Dvärgar, Alver och Tiraker.

Vill du leda äventyr i Ashariern eller Soldarn är Asharien & Soldarn ett mycket bra köp, likaså Consaber om du vill leda äventyr där.