Nekromanti Moduler

Jahapp, nu har jag då köpt DoD6. Har läst igenom regelboken en gång och klagat på lite här o där, men annars tyckt att det är ett av dom bästa DoD som utkommit. Miljön är helt underbar och jag saknar inte orcherna ett dugg, som jag trodde jag skulle göra. Nu känns det bara som om små bitar fattas till det pussel som gör ett bra rollspel. Moduler. Jorges Bestarium kommer ju snart, och religioner och mystiska platser (eller va de nu hette) är ju oxå på arbetsbordet s.a.s. men kommer det några fler moduler? Inget om världen eller så, men några mer eller mindre användbara och intressanta moduler.

"I may be small but I can still kick your ass!"

Nerosuferoth

Swordsman
Efter Jorges finns det en plan på att först släppa en religionsbok och därefter en serie om tre äventyr med Blodughadda. Men det finns lite andra tankar och idéer som också kan vara kul..vi får se..men det vi
har skissat på är religionsboken!

Så stod det här på forumet för en tid sedan. Senaste nytt är att "Förtrollade platser" antagligen kommer ut före religionsboken.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Hasse

Hero
"Senaste nytt är att "Förtrollade platser" antagligen kommer ut före religionsboken."

Jag hoppas religionsboken enbart tar upp befintliga religioner och utvecklar dem samt även någon ny om den tillför spelet något. Det jag inte vill ha i boken är en utveckling av yrkena Päst/Helig Krigare. Faktum är att det precis slog mig att jag inte alls är speciellt intresserad av yrkesböcker då de kan leda en absurd hybrisutveckling (hittar inte bättre ord hoppas ni förstår vad jag menar) av yrkena. Jag vill iofs t.ex. ha en magi- och krigarbok men jag ser helst att de då handlar om magin som sådan samt hur "krigarkulturen" ser ut med ordnar och hemliga krigarsällskap, olika heriarkier. Jag vill ha böcker som gör att man får trovärdiga yrken i levande värld istället för överutvecklade yrken i världen av kulisser och då är inte yrkesböcker rätt väg så som jag ser det.
Det som står i regelboken räcker bara världen yrkerna är en del av utvecklas, så utvecklas yrkena oxå. IMHO.

jag hoppas ni förstår vad jag menar, blev lite svårt att få fram vad jag menade.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-07-02 12:27.</EM></FONT></P>