*skrattar*
Jag kan börja med att tala om att den här tråden ligger i fel forum, saker som hör till de mer tekniska bitarna skall placeras i rollspel.nu forumet. Debatten som den är nu har egentligen ingeting att göra med Drakar och Demoner. Men som Gardener sa - låt gå för den här gången... Och ja, det här sa jag bara för att jäklas lite...
Eftersom det var jag som låste tråden så kan jag naturligtvis svara på hur jag tänkte då jag låste tråden, trots att jag inte är skyldig att förklara mig.
"De behöver inte motivera sina beslut och kan inte heller avkrävas någon motivering." - Saxat ur reglerna för webbforumet...
En diskussion om ankor har pågått, eller pågår, på forumet redan nu. Därför anser jag att man lika gärna kan söka lite på forumet och se om ämnet man skall skriva ett inlägg om redan finns...
"Trådar som innehåller frågor som nyligen diskuterats kan även dessa låsas med en hänvisning till den tidigare tråden och svaret." - Saxat ur FAQn, det var precis det jag gjorde... Det fanns en debatt som handlade om ankor, som inte låg särdeles långt ner... Därför agerade jag helt korrekt, krasst sett.
Nu anser jag att du fått svar på din fråga och hoppas likväl att du tar dig tid att läsa forumsreglerna samt FAQn, då det är dessa två saker som gäller som riktlinjer för forumen. Jag hoppas vidare att du accepterar det som står i dessa två dokument. Om du inte gör det är du naturligtvis välkommen att följa debatten, men inte delta i den precis som det står i forumsreglerna.
Om du vill att vi ska se över en specifik del av FAQn eller av reglerna är du välkommen att skicka mig (eller någon annan i redaktionen) ett privat meddelande, eller epost och tala om detta och samtidigt ge förslag på hur vi skall ändra så att även du kan bli nöjd. Men som du säkert vet så är det svårt att göra alla glada och nöjda...
Sen måste jag också hålla med Gardener, jag tycker att det är tråkigt att en del forumsanvändare tar varje tillfälle i akt att kasta skit på oss redaktörer/moderatorer. Bär i åtanke att vi gör allt detta frivilligt och inte får betalt för det. Vi gör det för att det är kul och för att vi vill dela med oss till er av den glädjen. Visst kan man kritisera men då skall man vara konstruktiv. Visst kan man vara ironisk men det behöver inte gå till överdrift. Att dra saker till sin yttersta spets och gärna lite längre verkar vara en favoritsport för en del forumsanvändare.
Jag hoppas att jag varit glasklar med min tankegång och att jag även visat för dig varför vi låser trådar och hur, i alla fall, jag tänker. Men som sagt - har du fler frågor, läs gärna FAQn och reglerna. Och messa mig gärna med vidare funderingar.
Med vänlig hälsning,
---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu