Nekromanti Mongoose har mycket för sig

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
http://www.enworld.org/forums/showthread.php?t=76591

Det jag tycker verkar intressant:

STARSHIP TROOPERS
This is the big one! As you have read elsewhere, Mongoose Publishing is proud to announce the acquisition of the Starship Troopers licence, to produce miniatures, wargames, roleplaying games and graphic novels. More news on this soon, but we are intending to explore every nook and cranny of the Starship Troopers licence, as well as adding a touch of our own flair. The Starship Troopers wargame will allow players to create their own Mobile Infantry and Arachnid armies (and many more aliens are on their way to threaten Mankind!). The RPG, which will follow an all new Open rules system, will permit players to take the part of small MI strike teams or investigate the 'perfect' society humanity has constructed, while the graphic novels will introduce new elements to the background, as well as bring back some familiar faces. At the centre of this range will be a series of highly detailed 30mm miniatures, in both metal and plastic, that will allow players to collect armies of Mobile Infantry, vehicles, Arachnid Warriors, Brain Bugs, Skinnies and many more! So, the question will be, are we following the novel, the film or the animated series? The answer will be yes to all - stay tuned. Expect to see graphic novels for Starship Troopers coming out in the middle of the year, the release of the wargame in late Q4, with the RPG hot on its heels.

NEW LICENCE
Yes, there is another one I won't dwell on this, except to say it is based on an old but _very_ popular RPG licence and any guessing games will be resolved very soon. Moving on. . .

CONAN
Already achieving massive sales, the Conan RPG is one of the best looking and most comprehensive RPGs on the market. Look for supplements throughout this year written by Vincent Darlarge and Shannon Kalvar as we explore Hyborea and its peoples. On the way are the Scrolls of Skelos magic supplement, The Road of Kings hardback gazetteer (which will be _the_definitive Conan source material), The Pirate Isles, Across Thunder River and Shadizar.

LONE WOLF
Straight from the gamebooks of Joe Dever, the Lone Wolf RPG will be a trip into nostalgia for many, including those of us in Mongoose Hall who started our roleplaying in Magnamund. The first supplement, The Darklands, is already underway - look for the main rulebook to appear in April.

SCHISM
The War in Heaven descends to your gaming group. Lucifer, most beloved of angels leads a revolt in heaven with aims of nothing less than to claim the Throne of God himself. Players, as angels themselves, must determine who is actually right and choose sides, allying themselves with the Word of God or the rebellious host who threaten to overturn the heavens themselves but promise a better life for all. Written by Adrian Bott, Schism promises to be one of the hardest hitting RPGs this year. Mature readers only need apply.

ULTIMATE CAMPAIGN TRILOGY
Okay, so that is just a working title However, we are planning to release the campaign to end all campaigns towards the end of the year - three 256 page hardbacks will combine into one massive trilogy, charting the progress of a party of adventurers and their fight against an insidious evil beneath their feet. Combined, this campaign will take characters from 1st to 30th Epic level, on a rollercoaster ride of adventure, excitement and tragedy. Story telling in roleplaying will reach a new high point with these books.

Weeee!

Magnus

Big Marco

Läskig
Re: Mongoose i Sverige

Hur får man billigast tag på Mongoose-prylar? Någon svensk butik? Internet? Direkt från Mongoose? Åka till USA och köpa där?

BTW - någon som känner till någon bra rollspelsbutik i Los Angeles?

Big Marco

Läskig

Jo, men jag anser att SF-Bokhandeln generellt är överjävligt för dyra. Tex Mongoose Armageddon 2089 tar den 450:- medan jag får det på Amazon för nästan hälften (ca 280:).

Problemet med Amazon(.co.uk) är att deras sortiment är icke-fullständingt ndg rollspel.

Har någon beställt direkt från Mongoose? När jag testade från Alderac så ville de ha 1600:- för böckerna jag beställde, och UPS ville ha 1800:- i frakt, så det kändes som en typisk "Cancel order" om vi så säger. ,-)

Radagast

Swordsman

Har du kollat med Hobbygames i Uppsala?

http://www.hobbygames.se/

De kan hämta hem mycket från USA (nästa beställning till USA görs den 10 februari).

Vet dock inte exakt vad det blir för priser på sådant de inte lagerför i Sverige.

// Radagast

Troberg

Sinister eater
STARSHIP TROOPERS
Yay... Vem har inte alltid velat spela en level 20 eldbajsarjätteskalbagge...

Och som tabletop, hur misslyckat är det? Man har en arme av balla jätteinsekter och en av tråkiga soldater med tråkiga handeldvapen. Hur kommer det att funka som spel när alla armeer folk bygger upp kommer att vara på samma sida?

Nej, jag tror det behövs någon mer twist för att göra den världen spelbar.

Staffan

Myrmidon
Som jag har förstått det är licensen till stor del baserad på boken Starship Troopers, och där har människorna massvis med power armor och annat skoj. Sedan skulle de visst ha fler aliens med...

Oldtimer

Slava Ukraini!

BTW - någon som känner till någon bra rollspelsbutik i Los Angeles?
Det beror ju lite på var i LA -- stan är ju rätt stor (=årets underdrift).

Uppe i downtown hittade jag aldrig någon spelbutik. Det fanns några listade i Yellow Pages, men de jag letade rätt på var nerlagda. Jag fick åka ut till Beverly Center och gå in på Wizards egen butik. Ingen höjdare. Dessutom är väl de stängda också nu. Jag hittade lite rollspel i en större bokhandel runt fjärde-femte gatan (tror jag det var), men ingen spelbutik.

Längre söderut, däremot, finns det en bra affär. Inne på Del Amo Shopping Center i Torrance. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men den ligger en trappa upp rätt långt bort från ingången mot stora gatan. Den finns med på kartan inne på shoppingcentret. Rekommenderas varmt. Inte så stor, men trevlig.

Finns säkert fler, men det är allt jag hittat.

/Mikael

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Hur är det för övrigt med Conan? Någon som har koll på om det finns någon butik i Sverige som fått in det än, eller om inte, när det kommer?

Oldtimer

Slava Ukraini!
...boken Starship Troopers, och där har människorna massvis med power armor och annat skoj.
Mmmm... i filmen är ju Mobile Infantry mesar jämfört med i boken. Vadå landningsfarkoster? I boken släpps de individuellt från omloppsbana rakt ner på planeten. Sedan sprider de död och förintelse med sina Y-rackmonterade taktiska kärnvapen som de skjuter iväg från ryggen medan de far fram genom fientligt område i power armor med jet-packs.

"To the everlasting glory of the Mobile Infantry"

/Mikael

Big Marco

Läskig

Tackar. Jag kommer vara på E3-mässan, men har förhandlat till mig lite semestertid före och efter mässan. Eftersom jag har bil där så är jag mobil. Jag antecknar vad du tipsade så får vi se om jag hittar. =)

chrull

Stockholm Kartell
...

det här låter ju inte alls så fel :gremlaugh:

chrull