Nekromanti Mongoose snor åt sig fler licenser

Storuggla

Champion
Runequest!

Det ni! Glorantha! Brons, babianer, New Pavis, Orlanth, Lunar Empire, Dragonewts, troll, walktapus, alynxer, Humaktkrigare, Yelmaliska legoknektar, alver som är träd, nomader som rider på llamor och mycket mycket mer!
Vem kan tacka nej till detta? ^___^

Sen att Greg Stafford sagt att han är ovillig att göra ett d20-Glorantha av rädsla för att bli av med sitt veto är ju smolk i bägaren...

Storuggla, skulle gärna lira det

Storuggla

Champion
Åsa-Nisse d20?

Jag gissar på Pippi Långstrump eller Åsa-Nisse.

Med feats som "Bränn Hemma", "Tjuvjakt", "Småländsk Klurighet" och "Uppfinningsrikedom", klasser som "lansfiskal", "bonntjuv" och "torpare"?
Lysande, jag skulle köpa det direkt! ^_^

Storuggla, påpekar att Sjökvisten borde vara en Prestige Class

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Åsa-Nisse d20?

Hahaha, det låter som ett riktigt grymt spel. :gremsmile:
Riktigt hårt... inte... :gremtongue:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Funderar vidare

1. Nä Judge Dredd är heller ingen stor licens, men MGP har gått ut och sagt att detta är en licens som är stor och som kommer att tilltala nästan alla gamers (större än Conan och större än Lone Wolf). Vilket i och för sig talar emot WFRP.

2. Har inga belägg för GWs inställning till d20, förutom några citat av James Wallis:

"I do know that a number of d20 companies have approached GW about the rights to a WH40K RPG. Last time I spoke to GW on the subject, the response was "Over our dead body". It's not about money, it's about handling the IP. They also have issues with the d20 licence -- strong enough to kibosh our proposed dual-statted WFRP/d20 supplements."

"No, your information was almost completely wrong. The WFRP licence was not withdrawn: we terminated it, not GW. As far as my sources tell me, a d20 Warhammer RPG is a non-starter. The only thing you got right is that I could make a lot more money doing something else, which in fact I have been doing since 1996."

Jag har ingen aning om huruvida han har rätt, eller fel när det gäller detta. Men han sa det i alla fall, och jag tror att han vet mer än de flesta hur GW ställer sig till d20 och WFRP. Men han kanske har fel... hoppas, hoppas!

Tjosan!

Magnus

Storuggla

Champion
Re: Funderar vidare

1. Nä Judge Dredd är heller ingen stor licens, men MGP har gått ut och sagt att detta är en licens som är stor och som kommer att tilltala nästan alla gamers (större än Conan och större än Lone Wolf). Vilket i och för sig talar emot WFRP.

Runequest! Nähä, inte det? Men jag vill... :gremmad:

Har inga belägg för GWs inställning till d20, förutom några citat av James Wallis:

Aha, men Hr Utl J Wallis har ju numera inga fingrar i Old World-pajen! Det är ju GWs kaka nu, och när det gäller GW och pengar... ja låt säga att jag ser inte precis GW som den bild av idealister som bara vill lira som de försökte bygga upp ett tag. Så jag hoppas. Vad som helst, bara det är Old World!

Storuggla, gillar Skymningshem d20 också ^_-