Nekromanti Monolog från Noir forumen

Mundo

Myrmidon
Tjena allihopa. Eftersom Noirs forum är Hitler så kan jag inte göra en ny användare eller få ut mitt gamla användarnamn så då frågar jag här istället.

På forumet fanns en stämningstext i form av en monolog som någon postat. Den inleds med att någon snubbe snackar om skillnaden mellan fabriksgjorda skor och de som är gjorde av en skomakare. Det visar sig senare i texten att det är en gangsterboss som snackar och den var så satans välskriven att jag kom att tänka på den häromdagen.

Såklart kan jag inte, för Noirs forum är Hitler. Är det någon som har texten och kan dela den med mig?

Mundo

Myrmidon
Kan ge dig texten.

Det är en liten sak, jag vet. Och det är väl inget större problem att åtgärda heller. Men ändå. Det stör mig. Det är ett hål i min ena sko. Titta.
Det var överhuvudtaget inte alls länge sedan som jag införskaffade dom. Fina skor. Du ser ju själv. Äkta kalvläder. Det säger dom i alla fall. fast det kan man ju inte lita på. Inte efter det här. Jag vet inte. Kan kanske ha blivit något fabrikationsfel.
Jag tänkte i alla fall ta dom till Miklos. Imorgon kanske. Honom kan man lita på. Till skillnad från det här skoföretaget uppenbarligen. Vad hette dom nu igen? Sarat'z! Ja just det. Det var namnet på företaget. Sarat'z. Jag tänker aldrig mer köpa något av dom. Man kan ju inte lita på att dom håller vad dom lovar. Jag menar här har man lagt ut dyra pengar för att få en kvalitétsprodukt och så händer det här. Det är ett slag i ansiktet på en. Eller hur? Jag ser ju fånig ut när jag går omkring i ett par trasiga skor. Vad kommer folk att tro om mig? Jag är mån om min djävla klädsel vet du.
Och jag vill, vill kunna lita på folk.
Till exempel. Vad skulle du vara om jag inte kunde lita på dig? Sätt dig själv in i min sitts. Här har du lånat ut en ansenlig summa pengar, dina egna surt förvärvade slantar till mig för att jag behöver lite hjälp med att komma på fötter. Du är ju min kompis eller hur? Klart att man ställer upp på sin kompis. Ja, sån är jag i alla fall.
Vi kommer överrens om en avbetalningsplan. Skakar hand och sen... sen så skiter jag i att hålla min djävla del av vårat djävla avtal. Om du var jag vad skulle du göra? Du har precis blivit pissad på. Jag menar, vad fan?!
Tillit. Respekt. Dina kompanjoner skrattar ju åt dig. Du har ju för fan piss på benet. Vad skulle du göra om du var i min sitts?
Jag vet vad jag skulle göra. Jag skulle vara en riktigt shyst kille. Fan, jag skulle vara ett djävla helgon. Jag skulle ge min kompis en djävla chans till.
Men jag måste, måste visa vem fan som bestämmer. Det fattar du väl? Jag vill hjälpa dig men du tvingar mig till trista åtgärder. Det är ingen idé att ta till lipen nu. Drick upp killen. Du vet vad som väntar. Alexij står därute. Han har lovat att inte skära bort något du inte har råd att förlora. Han håller vad han lovar. Han kan du lita på. Precis som att du alltid kan lita på mig. Precis som att vi alla kommer att kunna lita på dig i fortsättningen.

Skriven av "Lars" i 2010.