Faehrengaust
Hero
För länge sen så spelade jag i en kampanj (kanske ADD) och vi mötte en ond Treeman eller något dylikt med underhuggare. Efter att ha rensat bort minionerna så gav vi oss på Treeman-bossen. Utan att tänka på det så stötte jag till med mitt spjut och gjorde hyffsad skada. Men medan de andra gjorde sin runda så tänkte jag till, vad faen höll jag på med? Stöter min rollperson med ett spjut på en levande ek? Och jag gör rejäl skada. Hur kan det funka?
Efter det har jag haft svårt för monster av andra material än kött och blod. Om jag har med dom när jag är SL så har det oftast rört sig om golems och de har varit i princip osårbara mot vapen. De måste besegras på andra sätt.
Samtidigt gillar jag tanken på en levande skog där vissa träd kan vara väktare av något slag. Ibland passar det storyn bra.
Hur har ni tänkt? Och hur tänkte Tolkien egentligen med sina enter? Hur kan ett träd ens röra sig? Då måste det ju finnas leder av något slag och de måste vara gjorda av någon annan typ av material (vilket också skulle introducera svaga punkter). Har de ögon? Hjärna?
Ja, hur har ni gjort med trädvarelser och andra monster av udda material?
Efter det har jag haft svårt för monster av andra material än kött och blod. Om jag har med dom när jag är SL så har det oftast rört sig om golems och de har varit i princip osårbara mot vapen. De måste besegras på andra sätt.
Samtidigt gillar jag tanken på en levande skog där vissa träd kan vara väktare av något slag. Ibland passar det storyn bra.
Hur har ni tänkt? Och hur tänkte Tolkien egentligen med sina enter? Hur kan ett träd ens röra sig? Då måste det ju finnas leder av något slag och de måste vara gjorda av någon annan typ av material (vilket också skulle introducera svaga punkter). Har de ögon? Hjärna?
Ja, hur har ni gjort med trädvarelser och andra monster av udda material?