Hattifnatten
Warrior
Jag funderar på att köra ett One-Shot äventyr med Arfert's rollspel saga och funderar på finns det ett bestiarum eller regler på hur man gör monsterna i spelet?
Jag tycker det funkar rätt bra att utgå från de monster som finns (där jag ärligt talat inte kunde komma på att jag saknade särskilt mycket heller, trots att bestiariet är rätt kort). För att demonstrera så skrev jag ihop en elefant åt dig.Antemannen said:Jag funderar på att köra ett One-Shot äventyr med Arfert's rollspel saga och funderar på finns det ett bestiarum eller regler på hur man gör monsterna i spelet?
Hoppas du inte syftar på mig, för jag har glömt bort hur man gör sånt sedan jag började med hippieflummet. Jag kan bara utgå från situation/rollpersoner eller knåpa ihop något platsbaserat nu för tiden. Att utgå från ett monster är inget vidare i något av fallen kan jag tycka.Hans E Magnusson said:De monster som finns borde väl räcka långt nog, något som skulle varit intressantare (kanske nått för någon blogg eller nått) är att det skrevs ett äventyr(s)/frö/ide´ nått till varje monster i boken.
Tja det enda jag kan svara på det är väl: FEGISDeBracy said:Hoppas du inte syftar på mig, för jag har glömt bort hur man gör sånt sedan jag började med hippieflummet. Jag kan bara utgå från situation/rollpersoner eller knåpa ihop något platsbaserat nu för tiden. Att utgå från ett monster är inget vidare i något av fallen kan jag tycka.Hans E Magnusson said:De monster som finns borde väl räcka långt nog, något som skulle varit intressantare (kanske nått för någon blogg eller nått) är att det skrevs ett äventyr(s)/frö/ide´ nått till varje monster i boken.
Hans E Magnusson said:Tja det enda jag kan svara på det är väl: FEGIS
eller nått
Skit, förstog att jag skulle skippat det där svaret, jaja jag är då en FEGISDeBracy said:Hans E Magnusson said:Tja det enda jag kan svara på det är väl: FEGIS
eller nått
Du kan ju alltid föregå med gott exempel. För varje äventyrsfrö du skriver så skriver jag också ett. Du är välkommen att gästblogga!
Med typ 1296 äventyr om jättar tycker jag att jag har gjort mitt för ett tag framöver.Arfert said:Kom igen nu grabbar, jag väntar med spänning på schyssta äventyrsidéer!