Nekromanti monster i mundana

Drakväktaren

Veteran
Har den kommit ut i butikerna än?

Är den bättre än m&v?

Finns monstrerna och trollen som fanns i den förra även med i den här?

Finns det nåt förenklat strids system som i den förra?

Är den värd att köpa?

Lord Renisis

Warrior
Om du letar i ca 30 sekunder så skulle du hitta den här tråden
Jag uppmanar dig att leta lite mer i fortsättningen då många nog kommer bli tjuriga. Jag har skälv gjort samma misstag och folk blir minst sagt tjuriga.

/Hugo,som själv gjort samma missstag .
Dock som en annan andvändare.

Edit:nu han ju Phelan få fram samma budskap typ...Men ändå...

Phelan

Hero
Van att få allt serverat på silverfat, eller? Om du orkar titta ett par trådar ned så får du svar på flera av dina frågor :gremgrin:

Förenklat skadesystem är med, troll är det inte, mest för att MiM ska innehålla MONSTER (dumma, tröga och med extraordinära egenskaper), medan trollen nog kommer i den modul (Bestialiska folk) som tar upp de raser som har lite mer bakom pannbenet samt har någon form av samhälle, kultur osv.

Mvh / Phelan

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Har den kommit ut i butikerna än?

Är den bättre än m&v?

Finns monstrerna och trollen som fanns i den förra även med i den här?

Finns det nåt förenklat strids system som i den förra?

Är den värd att köpa?

MiM är: <ul style="list-style-type: disc">[*] Bättre än M&V
[*] Värd att köpa! [/list]
Den saknar dock ett avsnitt om troll, och har kommit ut i butikerna sen igår (då jag själv inhandlade både den å VM)

trinker

Warrior
Trollen finns inte kvar vilket jag tyckte var synd eftersom de hade kunnat utveckla det mer med trollen.

Vissa monster finns kvar som jordbest, grip, basilisk och några till men sen finns det några nya coola monster och några mindre coola enligt min mening.

Ja det finns ett förenklat stridsystem.

Är den värd att köpa? - Ja

Betyg - 3/5

Lord Avallach

Veteran
Jag har för mig att Trollen ska vara med i bestialiska folk och i så fall skulle jag gissanpå att de får även mer utrymme

Magnus L

Hero
Coomaror

Coomaror saknas..dom näms på flera ställen i S&P.

Bland annat på sid. 90 i äventyrsuppslagen.
undrar varför?

Phelan

Hero
Re: Coomaror

Coomaror saknas..dom näms på flera ställen i S&P.

Bland annat på sid. 90 i äventyrsuppslagen.
undrar varför?
För att de är för smarta? Dvs, alla mystiska arter och raser som har samhällen och en social organisation som åtminstone är i paritet med en kraggbarbars kommer med i Bestialiska folk och inte räknas som monster? MiM är ju bara första delen av tre varelseböcker... Alla raser som skulle kunna vara spelbara som RP hör väl hemma i Bestialiska folk medan de fluffiga mördarekorrarna och andra udda djur som dock inte är magiska dyker upp i den tredje boken (Bruksdjur eller vad den nu ska heta)? Läs Neogames definition av ett "monster" på MiMs första sidor så klarnar det kanske? Även om RP nog skulle kalla allt som försöker ta livet av dem för stunden för monster... :gremgrin:

Mvh / Phelan

Silvervarg

Warrior
MONSTER (dumma, tröga och med extraordinära egenskaper)

Är en sagitaur dum och trög?? Eller gorgon?? Är det verkligen monster?? Hmm, nu vart jag förvirrad.......

Är bara inne tillfälligt.........

Helmgast
Monster versus folk

Förenklat skadesystem är med, troll är det inte, mest för att MiM ska innehålla MONSTER (dumma, tröga och med extraordinära egenskaper), medan trollen nog kommer i den modul (Bestialiska folk) som tar upp de raser som har lite mer bakom pannbenet samt har någon form av samhälle, kultur osv.
Dels kan monster vara smart som sagt, och troll passar ju in på din beskrivning av monster. Bestaliska folk ska ha en kultur, ett språk och vara någotsånär mänskliga. Detta gör att gorgoner är lite på gränsen. Kan säga att jag och Nallo diskuterade en del om detta, och jag lyckades få ylkerna som bestialiskt folk.

Exempelvis så är ju minotaur solklart monster i grunden (ensamt och monstruöst) men i fantasyn har det blivit en barbarliknande ras. Så även i Eon.

Nånstans måste gränsen dras, och det är klart att det kommer bli gränsfall.

Phelan

Hero
Re: Monster versus folk

Hmm. I vilket fall kommer troll ylker med senare, de är inte bortredigerade?

Mvh / Phelan

Phelan

Hero
Läs introt till MiM så förstår du säkert hur Neogames gjort distinktionen...

Mvh / Phelan

rax

Swordsman
Re: Coomaror (OT)

Phelan misstar sig. Det enda monster som aktivt försöker döda ens RP är SL. Alla andra monster är bara bulvaner för SLs inneboende ondska! :gremwink:

/Rax säger "Feed me Seymour, feed me!"...

Phelan

Hero

Hmm, den ende inneboende nånting SL har för tillfället är en smärta i huvudet. Förvisso ganska ond sådan. För övrigt är få monster, eller spelledare, onda. Bara väldigt hungriga och ibland sugna på en burgare i dubbel brynja eller ett rollformulär.

Mvh / Phelan

Helmgast
Bestialiska folk

Boken behandlar bestialiska folkslag, det vill säga varelser med intelligens, egen kultur och samhälle. Totalt 23 olika bestialiska folkslag beskrivs ingående (med minst ett uppslag. De flesta finns inte med Monster & varelser. Exempevis beskrivs kamorfer, troll, coomaror, arachnider, insektoider, vildmän, tomtar och ulvar. Illustrationerna i boken är helt nya och mycket välgjorda. Bestialiska folk utgör del två i Monster & varelser-sviten (den första delen är Monster och den tredje delen blir Vilddjur & bruksdjur).
Ylker hör till de övriga femton. Det är inte smart av/likt Neogames att ta bort material. Är något bristfälligt så ändrar man.

Magnus L

Hero

haha..

i mitt fall är det snarare: Monstren är de ädla kämparna som sliter för att rädda Mundana från en grupp RP.

Silvervarg

Warrior

i mitt fall är det snarare: Monstren är de ädla kämparna som sliter för att rädda Mundana från en grupp RP.

näe, monster är någe man tämjer och har som husdjur! "mördarhundar" släng er i väggen annars gör min Ursin det :gremtongue: