Nekromanti Monster i Svarta Tåg

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag har börjat fundera på bestiariumet till mitt hemmabygge Svarta Tåg.

Svarta Tåg är ett postapokalyptiskt Weird Fantasy/Dieselpunk-rollspel där man spelar spillror av mänskligheten som försöker överleva i ett framtida England, där maskiner tagit över och driver enorma fabriker där nya maskiner skapas. Bredvid ligger Vildmarken, där förvildade och förvuxna djur strövar runt.

Det är bestämt att världen är befolkad av tre "fraktioner"; Människorna, Maskinerna och Det Vilda. Människorna är klart minst, både till antal och styrka, och kan närmast ses som en liten motståndsrörelse i stil med Terminatorfilmerna.

Mina funderingar just nu går kring vad för typ av monster och faror man kan stöta på när man ser till Maskinerna. Maskinerna är beräknande och vill egentligen bara växa. De driver fabriker där fängslade människor arbetar med att producera nya maskiner, de har gruvor där automatoner bryter mineraler och olja med mera.

Vad för olika typer av robotar, automatoner eller constructs skulle vara spännande att få stöta på och kanske strida mot i denna weird fantasy/dieselpunkvärld?

Tomatalven

Hero
En R2D2-ras? 8D Och svärmar av pyttesmå myggrobotar? De är de farligaste för de kryper in i människors hjärnor genom öronen och styr dem. Fast det är kanske för sci-fi. Howl's moving castles?

chrull

Stockholm Kartell
Om det ska vara Weird fantasy även efter femte spelmötet så tror jag att det är viktigt att kunna variera på monstren. Att bestiariet innehåller mer grundmallar med lite förslag på modifikationer, än klara monster.

Ki-ai

Warrior
Hur mycket kan de flyga?

Vilken teknisk begränsning har de?

Jag vill att de använder gas som vapen, som komplement till krut såklart. Gas är logiskt, terminator suger egentligen

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
BMOC said:
De driver fabriker där fängslade människor arbetar med att producera nya människor
På det gamla hederliga sättet, eller genom kloning?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Svärmar är bra!

De infekterar människor och påbörjar ett oerhört smärtsamt byggande inuti människans kropp för att byta ut organiska delar mot mekaniska.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Gas funkar, olja, diesel och kugghjul också, likaså ånga.

Jag tänker att man kanske kan pricka en oljetank, som en weak spot eller så på de allra största monstrumen.

Flyga kan de definitivt, men kanske inte så snabbt om de är stora, eller så högt.

shaithan

Warrior
humanoid är väll en ganska logisk robbot att kunna möta skulle det även gå att spela en robbot/Maskin?

God45

#PrayersForBahakan
Det behövs mer weird! Detta är mitt förslag på ett maskin monster: