Nekromanti Monster Manual 1&2

Calil-Gandir

Veteran
Varför är det så att på alla dom svenska sidorna jag har varit inne på där man kan beställa rollspelsböcker har framsidan på Monster Manual varit feltryckt, den har haft ungeffär samma layout som PH, inte den som finns på www.wizards.com (http://www.wizards.com/catalog/product.asp?TSR11552), det är något som jag stör mig på väldigt mycket.

Sen är det så att även Monster manual 2 är feltryckt, den har det tryck som MM1 ska ha.
Kan någon vara så snäll att svara, om han/hon vet!

chrull

Stockholm Kartell
www.sfbok.se har de rätta omslagen (om du klickar på den lilla gula rutan intil namnen). jag vet inte var du har tittat, jag har inte märkt något fel på dem...

chrull

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Inte feltryck

De flesta sajter har en digital bild av ett dummyomslag som användes för att illustrera MM1 och MM2 innan deras riktiga omslag var färdiga.

Har även hänt med Book of Vile Darkness och DMG:n, såvitt jag har sett.

Det är alltså inte fråga om något så dramatiskt som ett feltryck, eftersom dessa omslag är dummyomslag, alltså.

När vi ändå är inne på ämnet kan jag tipsa om några saker som tål att tänkas på när man tittar på bilder av böcker eller spel, eller läser pressreleaser.

1. Bara för att det finns en bild betyder inte det att det finns en produkt.
2. Bara för att spelbolaget säger att de snart ska släppa en produkt, behöver inte det betyda att de börjat jobba på den.
3. Bara för att spelbolaget säger att en produkt är färdig och har gått till tryckeriet, behöver inte det betyda att produkten finns.
4. Bara för att spelbolaget säger att den eller den författaren snart är färdigt med manuskriptet, behöver det inte betyda att den faktiskt har någon författare inkopplad på projektet.

Det är mycket tjyv- och rackarspel när det gäller marknadsföring av olika produkter (inte bara inom rollspelsvärlden).

Hare bra!

Magnus

Calil-Gandir

Veteran

Staffan

Myrmidon
Re: Ok, då är jag med, hoppas jag

Och jag hittade adrig varken monster manaul eller forgotten realms campaign setting på www.sfbok.se, tycker den sidan e lite luddig...
Gå in på www.sfbok.se, klicka "spel" (högst upp på sidan), klicka "Wizards of the Coast (f.d. TSR)" under Företagskataloger i menyn till höger. I menyn till vänster klickar du sedan antingen på "Dungeons & Dragons 3rd edition" (för generella D&D-saker) eller på "D&D 3e: Forgotten Realms" för FR. Sedan är det bara att titta i listorna som kommer upp.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Japp, du får rätt omslag i brevlådan

Och inte bara omslaget, hoppas jag, utan hela boken... :gremgrin:

Magnus