Nekromanti Monster Manual, WRNU-edition

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tag ett användarnamn här på forumet och fundera ut hur ett DnD-monster med namnet skulle se ut och ha för stats.

Ha gärna med en målande beskrivning av utseendet.
Om ni använder stats enligt OSG, PF, DnD4 eller något något annat system spelar inte så stor roll - det behöver inte heller vara kompletta stats; om ni bara kommer på någon specialförmåga så räcker det.
Kort sagt den här tråden är inte så där superseriös. :gremsmile:

Nå, vad är en stövelkatt för monster?
Vad gör du om du möter en Vitulv?
Hur ser en Chrull ut?
Vad tusan är en Krank?
Ska du springa om du möter en Storuggla?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,729
Location
Helsingborg
anth said:
Nå, vad är en stövelkatt för monster?
Intelligenta kattvarelser som är nära besläktade med Mästerkatter och Cheshire katter.
Medans det är lätt att se skillnad på en Cheshire katt och de två andra så är skillnaden mellan en stövelkatt och en mästerkatt att Stövelkatter har ett annorlunda format svalg vilket betyder att de (till skillnad från mästerkatter) inte har en djärv spansk dialekt när de talar människospråk.

Vad gör du om du möter en Vitulv?
Lägg dig på marken och spela full. Då tror den att du också är en vitulv.

Hur ser en Chrull ut?
Krullhårigt monster som använder stridsboomeranger.

Vad tusan är en Krank?
En variant av lättirriterliga skäggiga skogstroll som lever i hivemind samhällen.

Ska du springa om du möter en Storuggla?
Nej, det skulle vara katastrofalt. Istället så ska man backa bakåt långsamt medans man distraherar Storugglan genom att kasta T10:or på den och skriker "men titta, där är en färdig modul till Staden!"
 

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,862
Location
Värnhem, Malmö
Monstermanual för Malmö

Presenterar härmed två av de varelser man kan stöta på om man far söderut.

Ymir
Chaotic Neutral Huge humanoid

Denna ras av frostjättar befinner sig egentligen allt för långt åt söder, och viger merparten av sin tid åt melankoliska dagdrömmar om de norra isvidderna. Till skillnad från andra frostjättar är de en kreativ och akademisk ras, även om deras arbetstempo stundtals är glaciärartat. De bär med sig en uråldrig religion från sitt hemland, där dyrkan av östanvinden och allt den för med sig är den viktigaste komponenten.

Bunny
Lawful Good Medium magical beast

Den ras som enbart betecknas som "bunnies" är ett av de märkligare folkslag som bebor den smutsiga södern. Dessa väldiga kaniner består, trots sitt fluffiga utseende och sitt hoppiga beteende, nästan mangrant av brinnande idealister dedikerade till godhet och alla varelsers lika rätt. Det är inte ovanligt att bunnies axlar paladinens mantel för att rida (eller hoppa) till storms mot världens orättvisor.
 

Hattifnatten

Warrior
Joined
23 Oct 2011
Messages
223
Location
Boden/Luleå,Norrbotten
Anth:

En jättestor myrliknande kreatur vars giftiga gaddar vid munnen är dödligt giftiga och dödar på någon millisekund.

Kreaturen kommer förövrigt från fey universumet :gremwink:
 

Hattifnatten

Warrior
Joined
23 Oct 2011
Messages
223
Location
Boden/Luleå,Norrbotten
Svarte faraonen: (lät mer som en kreatur från CoC)

En människoliknande odöd kreatur som lever under marken i deras underjordiska städer som de gräcer ut.
De lever på gammla lik och är ganska klippska av sig.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Att använda sig själv är fusk, va? Nåja...

Han:
Ökänd demon som lurar där man minst anar det. Exakt vad demonen heter är okänt, men den är manlig och har därför blivit känd som Han. Att möta Han är oftast ödesdigert, och få har kunnat vittna om mötet på grund av akut galenskap. De viskar om saker som de inte vill se och kunskap ingen ska kunna veta, och tankeläsningsförsök har alltid slutat i att magikern själv blivit galen. Från de mindre galna kan man utvinna att den ser ut som en man, eller i alla fall siluetten av en man.

Attribut:
STY: 28
TÅL: 32
RÖR: 15
PER: -
PSY: 68
VIL: 68
BIL: 30

SYN: 25
HÖR: 25
VÄR: 25
EKO: 25
AND: 25
MAG: 25

Förflyttning: 14 m/runda
Chockvärde: 42
Skadetålighet: 10 rutor
VINIT: 17
Insikt: 23

Anfallsmanöver:
Skuggslag (23) ObK8T6
Skuggklo (23) ObH7T6+2
Oändlig visdom (auto) Räckvidd [hörhåll]*

*Oändlig visdom: Han kan tala rent mentalt till valfri person han kan förnimma. Han kommer omedelbart att ge offret hemligheter och insikter som ingen ska kunna veta, och överbelastar så deras sinne. Slå omedelbart Ob6T6 mot PSY. Om slaget misslyckas kommer personen i fråga bli medvetslös i Ob1T6 rundor, och vaknar upp utan att minnas kunskapen. Misslyckas slaget blir personen omedelbart galen, och blir oförmögen att göra något utom att osammanhängande mumla om förbjuden kunskap och om HAN! Lyckas slaget perfekt blir resultatet detsamma som ett lyckat, förutom att något mikroskopiskt fragment kan stanna kvar i minnet. Vad det är är upp till spelledaren. Fumlas slaget dör offret omedelbart, då hjärnan slutar att fungera. Om offret dör får Han alla kunskaper personen hade.

Försvarsmanöver:
Undvika (29)
Blockering (23)**
**: Denna manöver får utöva stridsmanövern Ripost, från Vapenmästaren alternativt Krigarens Väg.

Träfftabell:
Samma som för humanoider (Tabell 7-6 eller 7-7 i regelboken).

Rustning:
Generellt: Underlig existens [H25, K25, S25]***
***: All ickemagisk skada halveras.

Färdigheter:
Alstra daimotropi 25, Stridsvana 28,
Det här är bara ett exempel på vad Han har för kunskaper. I allmänhet har Han Ob1T6+22 i alla teorietiska färdigheter och Ob1T6+17 i praktiska färdigheter.

Språk:
Talar telepatiskt, men kan alla språk med färdighetsvärde Ob1T6+22

Edit: Oops, det... skulle vara DnD. Crap.
 
Top