Nekromanti Monsters Manual

VanDahl

Veteran
Jag tycker nog att den är det... visst den kostar ju ca 300kr, men å andra sidan så är ju alla 3e böcker ganska dyra.

Det finns ju en himla massa monster beskrivna i den... över 500 st enligt SF-bokhandel... och en del av illustrationerna är mycket häftiga.
ett alternativ är ju Monsters of Faerun, innehåller inte alls lika många monster men kostar "bara" ca 200kr
Den tillhör iofs Forgotten Realms kampanjen, men man kan ju använda monstren i den till vilken fantasy värld som helst.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Värd

Om du vill ha grundmonstren till D&D, är MM värd att ha. Med grundmonster menar jag orcs, goblins, zombies, skeletons och så vidare.

Men... om du kan leva med att srd:n innehåller stats för alla grundmonster, och du bara kan köpa en monsterbok, skulle jag rekommendera Creature Collection II. Den är cool.

Fast köp MM, det är ändå min rekommendation.

M.

Balderk

Swashbuckler
Mycket värd... särskilt roligt är det att läsa om alla roliga små monster som man aldrig skulle träffa på i spelet... som t ex black pudding/images/icons/smile.gif där har du nått att kolla upp när du skaffat boken!

Johan Granberg

Swordsman
Fnys

Hmmph!
Jävligt lätt för dig att säga som inte HAR köpt den eller hur?

/Johan, lite upprörd./images/icons/hairy.gif

Balderk

Swashbuckler
Re: Fnys

Haha... Det gör ju saken bara bättre, eller hur?/images/icons/wink.gif

/Jonas, inte upprörd

Johan Granberg

Swordsman

Ehm nej egentligen inte. Det gör det bara mindre värt att lyssna på din kommentar i och med att du inte har behövt betala något själv och alltså inte egentligen kan veta om den var värd pengarna /images/icons/tonguea.gif

Balderk

Swashbuckler

Iofs men det var ju bättre för mig/images/icons/hairy.gif

/Jonas

Mondrin

Veteran
Dyra...

Jo allt som har med att göra D&D är jättedyrt. Du får en tunnl softcover bok till Forgotten Realms för priset av en tjock hardcover bok från tex. White wolf...

Men sen finns det ju en hel del smaskiga aberrations och övernaturliga förmågor till monster i MM... Hört talas om tex. Beard Attack?/images/icons/wink.gif

Balderk

Swashbuckler

Och vad är det för fel på det då?/images/icons/smile.gif
Suddiga gränser i all ära... jag tycker snarare att man borde sudda ut dom helt och hållet/images/icons/wink.gif

/Jonas, som betraktar andras ägodelar som sina

Balderk

Swashbuckler
Re: förbenat OT

Synd bara att du inte betraktar dina egna ägodelar som andras också

Nej varför skulle jag göra det????/images/icons/devil.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/hairy.gif

/Jonas

Johan Granberg

Swordsman
förbenat OT (nu lägger vi ner)

Nej precis, den där inställningen känner man ju igen. Hoppas bara du ändrar lite på den så att du kanske kan få låna något av mig igen /images/icons/wink.gif