Nekromanti Monsters of Norrath något att ha?

Hunk

Hero
Ovanstående monsterbok till Everquestrollspelet har under en längre tid funnits på Tradition i Göteborg för 49 pix och inbjudit till köp. Eftersom jag dock inte har haft någon som helst avsikt att köpa resten av Everquest, samt att Tradition har haft mer "gammalt skräp" till rimligt pris i lager (Fiend Folio för 99 kr, Ravenloft: Denizens of Darkness för 19 kr, Siege of Durghams Folly för 1 kr etc, etc), har jag hittills kunnat motstå att köpa boken. Nu är dock "skräphögen" tom sånär som på Monsters of Norrath och därmed kommer de logiska frågorna:

- Är boken värd 49 kr om man avser att använda den till D&D?
- Hur kompatibel är den med D&D?
- Vad är bra/dåligt med boken?

Eftersom jag redan äger Monster Manual, Creature Collection 1 & 2 Denizens of Darkness, Fiend Folio och Tome of Horrors är jag inte direkt i något jättebehov av fler monsterböcker. Min privatekonomi är dessutom för tillfället något ansträngd, främst pga att jag håller på att flytta och att jag den senaste månaden har "fyndat" lite väl mycket på Tradera, eBay, ePier, Titan Games, Azimogames och Gothcons auktion. 49 kronor mer eller mindre lär dock inte göra så mycket i långa loppet...