Eftersom modulen Monster & Varelser sedan länge är slutsåld så knepas och knåpas det här på Neo med en helt ny monstermodul. Bara för att vara lite crazy tänkte vi således utlysa en tävling bland er spelare till den som kan skapa det tuffaste monstret. Så här gör man:
Skapa ett monster till Eon som skall passa in i Mundanas spelvärld. Monstret skall bli beskrivet efter nedanstående mall. Ni kan också titta i modulerna ’Monster & varelser’ samt ’Vandöda & nekromanti’ för att lättare se hur ni skall göra.
<Namn>: Här anges det namn som varelsen är känt under.
<Attribut>: Här anges alla de attribut som varelsen har. Dels anges ett normalvärde och dels en tärningskombination som kan användas för att slå fram unika varelser.
AGG: Detta värde beskriver hur aggressiv varelsen är. Efter värdet anges vad som händer om slaget mot AGG lyckas. Inom parentesen anges vad som händer om slaget misslyckas. Ett perfekt slag medför alltid att varelsen anfaller och ett fummel leder alltid till att varelsen flyr.
Förflyttning: Värdet anger hur snabbt varelsen förflyttar sig i strid (enheten är meter per runda). Mer om förflyttning finns på sidan 108–109 i regelboken.
BF: Här anges hur mycket varelsen kan bära (i kilogram) utan att bli överlastad. Om värdet saknas så innebär det att varelsen inte har förmåga att bära något. Mer om belastning och bärförmåga finns på sidan 181 i regelboken.
UK: Här anges hur många rutor som finns per rad i Utmattningssektionen. Mer information om utmattning finns på sidan 180 i regelboken.
Chockvärde: Här anges vilken chans varelsen har att lyckas med Chock- och Dödsslag. Mer om detta finns på sidan 162 och 165 i regelboken.
Skadetålighet: Här anges hur många rutor som finns per rad i de tre skadesektionerna. Mer information om Skadetålighet finns på sidan 162 i regelboken.
VINIT: Detta värde anger varelsens chans att vinna initiativet i en strid. VINIT beskrivs utförligare på sidan 106 i regelboken.
Insikt: Detta värde anger varelsens chans att komma till insikt om vad motståndaren tänker göra. Reglerna om insikt finns på sidan 112 i regelboken.
Anfallsmanövrer (närstrid): Här anges de olika anfallsmanövrerna som varelsen brukar utföra i närstrid. De vanligaste anfallsmanövrerna står först. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, skadeverkan (eventuell för flera olika skadetyper), brytvärde (Bryt) och snabbhetsindex (SI). Mer information finns på sidan 109 och 144 i regelboken.
Anfallsmanövrer (avstånd): Om varelsen kan utföra avståndsanfall så anges dessa under denna rubrik. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, de olika svårigheterna på olika avstånd samt vilken skadeverkan som orsakas på de olika avstånden. Mer information finns på sidan 109 och 150 i regelboken.
Försvarsmanövrer: Här anges de försvarsmanövrer som varelsen brukar utföra. De vanligaste försvarsmanövrerna står först. Om varelsen använder sköld så finns sköldens data medtagna (färdighetschans, skadeverkan, brytvärde och snabbhetsindex).
Träfftabell: Här anges den träfftabell som skall användas för varelsen. Om en speciell gäller för varelsen så finns den medtagen i sin helhet här. Träfftabeller och skadetabeller finns beskrivna på sidan 168–169 i regelboken.
Rustning: Under denna rubrik anges vilken typ av pansar eller vilken rustning som varelsen har. Den första raden anger ett generellt pansarvärde för hela varelsen (detta används exempelvis om man använder det förenklade skadesystemet). Därefter anges de pansarvärden som gäller för olika kroppsdelar. Varje pansarvärde består av tre delar; en för huggskada (H), en för krosskada (K) och en för stickskada (S). Mer om pansar och rustningar finns på sidan 153 i regelboken.
Färdigheter: Här anges de väsentliga färdigheter som varelsen har och vilka färdighetsnivåer som är normala. Färdigheterna och nivåerna kan naturligtvis variera mellan olika individer – spelledaren bestämmer vad som gäller. Som regel finns alltid färdigheten Stridsvana medtagen. Observera att det bara är de viktigaste färdigheterna som är medtagna – andra färdigheter som är mindre viktiga i spelet kan finnas.
Språk: Här anges de språk som varelsen kan tala samt dessa språks färdighetsnivåer. Språkkunskaperna hos varierar hos olika individer. Den angivna informationen avser vad som är vanligast förekommande. Finns inga språk angivna så kan inte varelsen tala.
Beskrivning: Under denna rubrik beskrivs varelsens utseende, dess vikt och längd, hur stora grupper som varelsen lever i samt varelsens bakgrund och historia.
Utbredning: Här anges i vilka delar av Mundana varelsen lever samt vilken typ av terräng den föredrar.
Beteende: Här anges hur varelsen beter sig, hur den strider och hur den lever.
Egenskaper: Under denna rubrik anges de speciella förmågor och de svagheter som varelsen har.
Monstertexten får max vara på 4000 tecken (utan mellanslag) och bör inte vara mindre än 3000 tecken. Vi vill ha den bifogad som en wordfil.
Vi på neogames har friheten att ändra och modifiera monstret och informationen om det för att lättare passa in monstret i spelvärlden. Det är fullt tillåtet att skicka in flera bidag.
Skicka in texten eller frågor som nu har om tävlingen till: nallo@neogames.se
Skriv: "Monster" på subject/ämneraden.
Glöm inte att skriva ditt namn, din adress samt telefonnummer så att vi kan kontakta dig.
Om vi anser att vi inte fått in något bidrag som anses vara bra nog så utses ingen vinnare. Om det däremot kommer flera väldigt bra bidrag som publiceras i Monsterboken blir det flera vinnare.
PRISER:
Förutom att få äran att få sitt monster publicerat i monsterboken så får den som vinner naturligtvis själva Monsterboken samt en valfri Neogamesprodukt hemskickad till sig. Dessutom så kommer vi på Neogames att sända ut magiska energier vilka gör att vinnaren får lättare att lyckas med alla sina Ob-slag.
Tävlingen pågår till den 15 Januari år 2003.
Lycka till.
Monstertävling hos Neogames
Eftersom modulen Monster & Varelser sedan länge är slutsåld så knepas och knåpas det här på Neo med en helt ny monstermodul. Bara för att vara lite crazy tänkte vi således utlysa en tävling bland er spelare till den som kan skapa det tuffaste monstret. Så här gör man:
Skapa ett monster till Eon som skall passa in i Mundanas spelvärld. Monstret skall bli beskrivet efter nedanstående mall. Ni kan också titta i modulerna ’Monster & varelser’ samt ’Vandöda & nekromanti’ för att lättare se hur ni skall göra.
<Namn>: Här anges det namn som varelsen är känt under.
<Attribut>: Här anges alla de attribut som varelsen har. Dels anges ett normalvärde och dels en tärningskombination som kan användas för att slå fram unika varelser.
AGG: Detta värde beskriver hur aggressiv varelsen är. Efter värdet anges vad som händer om slaget mot AGG lyckas. Inom parentesen anges vad som händer om slaget misslyckas. Ett perfekt slag medför alltid att varelsen anfaller och ett fummel leder alltid till att varelsen flyr.
Förflyttning: Värdet anger hur snabbt varelsen förflyttar sig i strid (enheten är meter per runda). Mer om förflyttning finns på sidan 108–109 i regelboken.
BF: Här anges hur mycket varelsen kan bära (i kilogram) utan att bli överlastad. Om värdet saknas så innebär det att varelsen inte har förmåga att bära något. Mer om belastning och bärförmåga finns på sidan 181 i regelboken.
UK: Här anges hur många rutor som finns per rad i Utmattningssektionen. Mer information om utmattning finns på sidan 180 i regelboken.
Chockvärde: Här anges vilken chans varelsen har att lyckas med Chock- och Dödsslag. Mer om detta finns på sidan 162 och 165 i regelboken.
Skadetålighet: Här anges hur många rutor som finns per rad i de tre skadesektionerna. Mer information om Skadetålighet finns på sidan 162 i regelboken.
VINIT: Detta värde anger varelsens chans att vinna initiativet i en strid. VINIT beskrivs utförligare på sidan 106 i regelboken.
Insikt: Detta värde anger varelsens chans att komma till insikt om vad motståndaren tänker göra. Reglerna om insikt finns på sidan 112 i regelboken.
Anfallsmanövrer (närstrid): Här anges de olika anfallsmanövrerna som varelsen brukar utföra i närstrid. De vanligaste anfallsmanövrerna står först. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, skadeverkan (eventuell för flera olika skadetyper), brytvärde (Bryt) och snabbhetsindex (SI). Mer information finns på sidan 109 och 144 i regelboken.
Anfallsmanövrer (avstånd): Om varelsen kan utföra avståndsanfall så anges dessa under denna rubrik. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, de olika svårigheterna på olika avstånd samt vilken skadeverkan som orsakas på de olika avstånden. Mer information finns på sidan 109 och 150 i regelboken.
Försvarsmanövrer: Här anges de försvarsmanövrer som varelsen brukar utföra. De vanligaste försvarsmanövrerna står först. Om varelsen använder sköld så finns sköldens data medtagna (färdighetschans, skadeverkan, brytvärde och snabbhetsindex).
Träfftabell: Här anges den träfftabell som skall användas för varelsen. Om en speciell gäller för varelsen så finns den medtagen i sin helhet här. Träfftabeller och skadetabeller finns beskrivna på sidan 168–169 i regelboken.
Rustning: Under denna rubrik anges vilken typ av pansar eller vilken rustning som varelsen har. Den första raden anger ett generellt pansarvärde för hela varelsen (detta används exempelvis om man använder det förenklade skadesystemet). Därefter anges de pansarvärden som gäller för olika kroppsdelar. Varje pansarvärde består av tre delar; en för huggskada (H), en för krosskada (K) och en för stickskada (S). Mer om pansar och rustningar finns på sidan 153 i regelboken.
Färdigheter: Här anges de väsentliga färdigheter som varelsen har och vilka färdighetsnivåer som är normala. Färdigheterna och nivåerna kan naturligtvis variera mellan olika individer – spelledaren bestämmer vad som gäller. Som regel finns alltid färdigheten Stridsvana medtagen. Observera att det bara är de viktigaste färdigheterna som är medtagna – andra färdigheter som är mindre viktiga i spelet kan finnas.
Språk: Här anges de språk som varelsen kan tala samt dessa språks färdighetsnivåer. Språkkunskaperna hos varierar hos olika individer. Den angivna informationen avser vad som är vanligast förekommande. Finns inga språk angivna så kan inte varelsen tala.
Beskrivning: Under denna rubrik beskrivs varelsens utseende, dess vikt och längd, hur stora grupper som varelsen lever i samt varelsens bakgrund och historia.
Utbredning: Här anges i vilka delar av Mundana varelsen lever samt vilken typ av terräng den föredrar.
Beteende: Här anges hur varelsen beter sig, hur den strider och hur den lever.
Egenskaper: Under denna rubrik anges de speciella förmågor och de svagheter som varelsen har.
Monstertexten får max vara på 4000 tecken (utan mellanslag) och bör inte vara mindre än 3000 tecken. Vi vill ha den bifogad som en wordfil.
Vi på neogames har friheten att ändra och modifiera monstret och informationen om det för att lättare passa in monstret i spelvärlden. Det är fullt tillåtet att skicka in flera bidag.
Skicka in texten eller frågor som nu har om tävlingen till: nallo@neogames.se
Skriv: "Monster" på subject/ämneraden.
Glöm inte att skriva ditt namn, din adress samt telefonnummer så att vi kan kontakta dig.
Om vi anser att vi inte fått in något bidrag som anses vara bra nog så utses ingen vinnare. Om det däremot kommer flera väldigt bra bidrag som publiceras i Monsterboken blir det flera vinnare.
PRISER:
Förutom att få äran att få sitt monster publicerat i monsterboken så får den som vinner naturligtvis själva Monsterboken samt en valfri Neogamesprodukt hemskickad till sig. Dessutom så kommer vi på Neogames att sända ut magiska energier vilka gör att vinnaren får lättare att lyckas med alla sina Ob-slag.
Tävlingen pågår till den 15 Januari år 2003.
Lycka till.
PS Texten skall inte se ut som ovan. Men min dator är just nu knäpp i hårddisken och vill inte göra som jag säger. Dum dum dator...
Skapa ett monster till Eon som skall passa in i Mundanas spelvärld. Monstret skall bli beskrivet efter nedanstående mall. Ni kan också titta i modulerna ’Monster & varelser’ samt ’Vandöda & nekromanti’ för att lättare se hur ni skall göra.
<Namn>: Här anges det namn som varelsen är känt under.
<Attribut>: Här anges alla de attribut som varelsen har. Dels anges ett normalvärde och dels en tärningskombination som kan användas för att slå fram unika varelser.
AGG: Detta värde beskriver hur aggressiv varelsen är. Efter värdet anges vad som händer om slaget mot AGG lyckas. Inom parentesen anges vad som händer om slaget misslyckas. Ett perfekt slag medför alltid att varelsen anfaller och ett fummel leder alltid till att varelsen flyr.
Förflyttning: Värdet anger hur snabbt varelsen förflyttar sig i strid (enheten är meter per runda). Mer om förflyttning finns på sidan 108–109 i regelboken.
BF: Här anges hur mycket varelsen kan bära (i kilogram) utan att bli överlastad. Om värdet saknas så innebär det att varelsen inte har förmåga att bära något. Mer om belastning och bärförmåga finns på sidan 181 i regelboken.
UK: Här anges hur många rutor som finns per rad i Utmattningssektionen. Mer information om utmattning finns på sidan 180 i regelboken.
Chockvärde: Här anges vilken chans varelsen har att lyckas med Chock- och Dödsslag. Mer om detta finns på sidan 162 och 165 i regelboken.
Skadetålighet: Här anges hur många rutor som finns per rad i de tre skadesektionerna. Mer information om Skadetålighet finns på sidan 162 i regelboken.
VINIT: Detta värde anger varelsens chans att vinna initiativet i en strid. VINIT beskrivs utförligare på sidan 106 i regelboken.
Insikt: Detta värde anger varelsens chans att komma till insikt om vad motståndaren tänker göra. Reglerna om insikt finns på sidan 112 i regelboken.
Anfallsmanövrer (närstrid): Här anges de olika anfallsmanövrerna som varelsen brukar utföra i närstrid. De vanligaste anfallsmanövrerna står först. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, skadeverkan (eventuell för flera olika skadetyper), brytvärde (Bryt) och snabbhetsindex (SI). Mer information finns på sidan 109 och 144 i regelboken.
Anfallsmanövrer (avstånd): Om varelsen kan utföra avståndsanfall så anges dessa under denna rubrik. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, de olika svårigheterna på olika avstånd samt vilken skadeverkan som orsakas på de olika avstånden. Mer information finns på sidan 109 och 150 i regelboken.
Försvarsmanövrer: Här anges de försvarsmanövrer som varelsen brukar utföra. De vanligaste försvarsmanövrerna står först. Om varelsen använder sköld så finns sköldens data medtagna (färdighetschans, skadeverkan, brytvärde och snabbhetsindex).
Träfftabell: Här anges den träfftabell som skall användas för varelsen. Om en speciell gäller för varelsen så finns den medtagen i sin helhet här. Träfftabeller och skadetabeller finns beskrivna på sidan 168–169 i regelboken.
Rustning: Under denna rubrik anges vilken typ av pansar eller vilken rustning som varelsen har. Den första raden anger ett generellt pansarvärde för hela varelsen (detta används exempelvis om man använder det förenklade skadesystemet). Därefter anges de pansarvärden som gäller för olika kroppsdelar. Varje pansarvärde består av tre delar; en för huggskada (H), en för krosskada (K) och en för stickskada (S). Mer om pansar och rustningar finns på sidan 153 i regelboken.
Färdigheter: Här anges de väsentliga färdigheter som varelsen har och vilka färdighetsnivåer som är normala. Färdigheterna och nivåerna kan naturligtvis variera mellan olika individer – spelledaren bestämmer vad som gäller. Som regel finns alltid färdigheten Stridsvana medtagen. Observera att det bara är de viktigaste färdigheterna som är medtagna – andra färdigheter som är mindre viktiga i spelet kan finnas.
Språk: Här anges de språk som varelsen kan tala samt dessa språks färdighetsnivåer. Språkkunskaperna hos varierar hos olika individer. Den angivna informationen avser vad som är vanligast förekommande. Finns inga språk angivna så kan inte varelsen tala.
Beskrivning: Under denna rubrik beskrivs varelsens utseende, dess vikt och längd, hur stora grupper som varelsen lever i samt varelsens bakgrund och historia.
Utbredning: Här anges i vilka delar av Mundana varelsen lever samt vilken typ av terräng den föredrar.
Beteende: Här anges hur varelsen beter sig, hur den strider och hur den lever.
Egenskaper: Under denna rubrik anges de speciella förmågor och de svagheter som varelsen har.
Monstertexten får max vara på 4000 tecken (utan mellanslag) och bör inte vara mindre än 3000 tecken. Vi vill ha den bifogad som en wordfil.
Vi på neogames har friheten att ändra och modifiera monstret och informationen om det för att lättare passa in monstret i spelvärlden. Det är fullt tillåtet att skicka in flera bidag.
Skicka in texten eller frågor som nu har om tävlingen till: nallo@neogames.se
Skriv: "Monster" på subject/ämneraden.
Glöm inte att skriva ditt namn, din adress samt telefonnummer så att vi kan kontakta dig.
Om vi anser att vi inte fått in något bidrag som anses vara bra nog så utses ingen vinnare. Om det däremot kommer flera väldigt bra bidrag som publiceras i Monsterboken blir det flera vinnare.
PRISER:
Förutom att få äran att få sitt monster publicerat i monsterboken så får den som vinner naturligtvis själva Monsterboken samt en valfri Neogamesprodukt hemskickad till sig. Dessutom så kommer vi på Neogames att sända ut magiska energier vilka gör att vinnaren får lättare att lyckas med alla sina Ob-slag.
Tävlingen pågår till den 15 Januari år 2003.
Lycka till.
Monstertävling hos Neogames
Eftersom modulen Monster & Varelser sedan länge är slutsåld så knepas och knåpas det här på Neo med en helt ny monstermodul. Bara för att vara lite crazy tänkte vi således utlysa en tävling bland er spelare till den som kan skapa det tuffaste monstret. Så här gör man:
Skapa ett monster till Eon som skall passa in i Mundanas spelvärld. Monstret skall bli beskrivet efter nedanstående mall. Ni kan också titta i modulerna ’Monster & varelser’ samt ’Vandöda & nekromanti’ för att lättare se hur ni skall göra.
<Namn>: Här anges det namn som varelsen är känt under.
<Attribut>: Här anges alla de attribut som varelsen har. Dels anges ett normalvärde och dels en tärningskombination som kan användas för att slå fram unika varelser.
AGG: Detta värde beskriver hur aggressiv varelsen är. Efter värdet anges vad som händer om slaget mot AGG lyckas. Inom parentesen anges vad som händer om slaget misslyckas. Ett perfekt slag medför alltid att varelsen anfaller och ett fummel leder alltid till att varelsen flyr.
Förflyttning: Värdet anger hur snabbt varelsen förflyttar sig i strid (enheten är meter per runda). Mer om förflyttning finns på sidan 108–109 i regelboken.
BF: Här anges hur mycket varelsen kan bära (i kilogram) utan att bli överlastad. Om värdet saknas så innebär det att varelsen inte har förmåga att bära något. Mer om belastning och bärförmåga finns på sidan 181 i regelboken.
UK: Här anges hur många rutor som finns per rad i Utmattningssektionen. Mer information om utmattning finns på sidan 180 i regelboken.
Chockvärde: Här anges vilken chans varelsen har att lyckas med Chock- och Dödsslag. Mer om detta finns på sidan 162 och 165 i regelboken.
Skadetålighet: Här anges hur många rutor som finns per rad i de tre skadesektionerna. Mer information om Skadetålighet finns på sidan 162 i regelboken.
VINIT: Detta värde anger varelsens chans att vinna initiativet i en strid. VINIT beskrivs utförligare på sidan 106 i regelboken.
Insikt: Detta värde anger varelsens chans att komma till insikt om vad motståndaren tänker göra. Reglerna om insikt finns på sidan 112 i regelboken.
Anfallsmanövrer (närstrid): Här anges de olika anfallsmanövrerna som varelsen brukar utföra i närstrid. De vanligaste anfallsmanövrerna står först. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, skadeverkan (eventuell för flera olika skadetyper), brytvärde (Bryt) och snabbhetsindex (SI). Mer information finns på sidan 109 och 144 i regelboken.
Anfallsmanövrer (avstånd): Om varelsen kan utföra avståndsanfall så anges dessa under denna rubrik. Varje anfallsmanövrer beskrivs med en träffchans, de olika svårigheterna på olika avstånd samt vilken skadeverkan som orsakas på de olika avstånden. Mer information finns på sidan 109 och 150 i regelboken.
Försvarsmanövrer: Här anges de försvarsmanövrer som varelsen brukar utföra. De vanligaste försvarsmanövrerna står först. Om varelsen använder sköld så finns sköldens data medtagna (färdighetschans, skadeverkan, brytvärde och snabbhetsindex).
Träfftabell: Här anges den träfftabell som skall användas för varelsen. Om en speciell gäller för varelsen så finns den medtagen i sin helhet här. Träfftabeller och skadetabeller finns beskrivna på sidan 168–169 i regelboken.
Rustning: Under denna rubrik anges vilken typ av pansar eller vilken rustning som varelsen har. Den första raden anger ett generellt pansarvärde för hela varelsen (detta används exempelvis om man använder det förenklade skadesystemet). Därefter anges de pansarvärden som gäller för olika kroppsdelar. Varje pansarvärde består av tre delar; en för huggskada (H), en för krosskada (K) och en för stickskada (S). Mer om pansar och rustningar finns på sidan 153 i regelboken.
Färdigheter: Här anges de väsentliga färdigheter som varelsen har och vilka färdighetsnivåer som är normala. Färdigheterna och nivåerna kan naturligtvis variera mellan olika individer – spelledaren bestämmer vad som gäller. Som regel finns alltid färdigheten Stridsvana medtagen. Observera att det bara är de viktigaste färdigheterna som är medtagna – andra färdigheter som är mindre viktiga i spelet kan finnas.
Språk: Här anges de språk som varelsen kan tala samt dessa språks färdighetsnivåer. Språkkunskaperna hos varierar hos olika individer. Den angivna informationen avser vad som är vanligast förekommande. Finns inga språk angivna så kan inte varelsen tala.
Beskrivning: Under denna rubrik beskrivs varelsens utseende, dess vikt och längd, hur stora grupper som varelsen lever i samt varelsens bakgrund och historia.
Utbredning: Här anges i vilka delar av Mundana varelsen lever samt vilken typ av terräng den föredrar.
Beteende: Här anges hur varelsen beter sig, hur den strider och hur den lever.
Egenskaper: Under denna rubrik anges de speciella förmågor och de svagheter som varelsen har.
Monstertexten får max vara på 4000 tecken (utan mellanslag) och bör inte vara mindre än 3000 tecken. Vi vill ha den bifogad som en wordfil.
Vi på neogames har friheten att ändra och modifiera monstret och informationen om det för att lättare passa in monstret i spelvärlden. Det är fullt tillåtet att skicka in flera bidag.
Skicka in texten eller frågor som nu har om tävlingen till: nallo@neogames.se
Skriv: "Monster" på subject/ämneraden.
Glöm inte att skriva ditt namn, din adress samt telefonnummer så att vi kan kontakta dig.
Om vi anser att vi inte fått in något bidrag som anses vara bra nog så utses ingen vinnare. Om det däremot kommer flera väldigt bra bidrag som publiceras i Monsterboken blir det flera vinnare.
PRISER:
Förutom att få äran att få sitt monster publicerat i monsterboken så får den som vinner naturligtvis själva Monsterboken samt en valfri Neogamesprodukt hemskickad till sig. Dessutom så kommer vi på Neogames att sända ut magiska energier vilka gör att vinnaren får lättare att lyckas med alla sina Ob-slag.
Tävlingen pågår till den 15 Januari år 2003.
Lycka till.
PS Texten skall inte se ut som ovan. Men min dator är just nu knäpp i hårddisken och vill inte göra som jag säger. Dum dum dator...