Nekromanti Monte Cook ger en 10:a

chrull

Stockholm Kartell
Nice.

Finns den att bläddra i i sverige snart?

Hur lång tid tar det förresten för sakerna att nå sverige?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mys, mys, mys

Jo, jag kan väl också vara officiellt intresserad om det spelar någon roll. :gremsmile:

Onekligen mysigt och om det får så bra betyg så kan det ju inte vara dåligt. Får se om jag har pengar kvar när de sakerna som står över på listan är inhandlade. :gremsmile:

Tvivlar på att det blir något du kommer att kunna få tag i hos din vanliga bokhandlare. Kanske SF-bokhandlen tar hem den om man tjatar tillräckligt mycket. Men det var ett väldigt litet förlag, så lättast är nog att beställa hem den själv.

/Lars, som strax har lunch.

chrull

Stockholm Kartell
sfbok ÄR min vanliga bokhandlare.

och jag vill inte betala för d20-saker jag inte bläddrat i.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Du får bläddra i min...

...när jag köpt den. Efter det omdömet är den ett måste! Ska snacka med SF i veckan (ja, de är ju även min supplier av rollspelsstimuli*)

M.

(*Ja, det är ett skämt, och betyder att de säljer böcker till mig som faller inom kategorin "rollspel". Detta meddelande är tillagt som en tjänst för Piff och Puff, i tillfälle de fortfarande trålar på rollspelsfora och får för sig att vi är onda knarkare :gremgrin:)

Staffan

Myrmidon
Re: Du får bläddra i min...

Om sfbok inte har den eller vill ta in den så kan man ju köpa den som PDF från rpgnow till det facila priset av tio bucks.

Rising

Vila i frid
OT

"Detta meddelande är tillagt som en tjänst för Piff och Puff, i tillfälle de fortfarande trålar på rollspelsfora och får för sig att vi är onda knarkare "

Vi får verkligen hoppas att de inte hänger på Info-sidan på kvällarna... :^L Hmm...

/Rising
som tycker att DnD mår bättre av owlbears än historiskt korrekt information.

Troberg

Sinister eater
Re: OT

Vi får verkligen hoppas att de inte hänger på Info-sidan på kvällarna... :^L Hmm...
Jag tror det värsta har scrollat bort nu...

Kul avatar, det ser ut som om du försökt tänka för mycket så att det börjat ryka... :gremgrin:

Rising

Vila i frid
Faaaan Troberg! [OT]

Du har fler inlägg än jag. Sluta svara så fort du hittar en möjlighet! Din skurk! Nu tänker jag inte skriva mer i det här inlägget, för då kommer jag bara råka skriva något som du kan svara på.

Det här blir en nyttig läxa för dig, att ge någon annan det sista ordet. Så, app app! Inte svara! *hytter med pekfingret*

"Jag tror det värsta har scrollat bort nu..."

Well, en del knarkighet finns i våra inlägg också... Söker man på " LSD " (mellanslag före och efter) så leder jag ligan med 7 inlägg, av arton möjliga. På andra plats hamnar Dranvar, med två inlägg... Hmm...

/Rising

Gnöm

Veteran
Re: Du får bläddra i min...

Den verkar väldigt tuff när jag läser om den...
Får hoppas att sf-bok handlar in den....

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det någon som vet hur mycket D20 modulen är? Kan man få ut något vettigt ur den även om man bekänner sig till andra rollspel?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Är det någon som vet hur mycket D20 modulen är?
Jag har ju den på hårddisken, men har inte hunnit läsa igenom den så noga ännu. Den inleds dock med dessa ord, om det kan vara till någon ledning:

This book aids the creation of a generic Western European medieval world consistent with third edition Dungeons and Dragons. This is not a campaign setting, nor is it a history book with a list of rulers, powerful people, and events. This book allows you to add a medieval feel to your world without forcing you to play in a truly medieval world.

Du kommer inte att hitta en massa d20-regler i den, utan snarare regler för hur ett medeltida samhälle, färgat av D&D:s verklighet, är uppbyggt.

/Mikael

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det här med att köpa moduler i .pdf-format känns lite konstigt. Jag föredrar nog något solitt att hålla i om jag kan välja. Är inte risken för kopiering dessutom väldigt stor? Hur stor är prisskillnaden mellan .pdf-format och inbunden utgåva?

Oldtimer

Slava Ukraini!
PDF:en kostade $10 och jag tror att den tryckta kostar $25.

Vad gäller risken för kopiering kan jag bara konstatera att PDF:en inte har börjat kopiera sig ännu. Men det är kanske bäst att jag håller lite extra koll på den. :gremtongue:

/Mikael

Shaggy

Swordsman
Bläddra i böcker [OT]

och jag vill inte betala för d20-saker jag inte bläddrat i.
Det borde inte vara tillåtet att bläddra i eller ens röra rollspelsprodukter i butiker. Det går ju inte att köpa saker på Tradition eftersom allt är sönderbläddrat (och sedan inplastat igen). Jag hatar fingermärken på sidorna. Folk borde lära sig hur man bläddrar i en bok utan att ha sönder den. Jag köpte en d20-modul av Tradition på LinCon i år och tyckte att jag kontrollerade den noga, men lik förbannat visade det sig när jag kom hem att någon jävel varit och bläddrat i den. Mutantmodulerna direkt från Järnringen var däremot helt ok (även om jag fick ett par kommentarer för att jag valde ut en bok från mitten av högen istället för att ta den översta - det var det lätt värt). Jag hoppas stilla att om jag förbeställer D&D 3.5e ska ingen ha hunnit bläddra sönder den. Någon butiksanställd kommer säker att ha läst i just mina exemplar...

Boobis

Warrior
Den är mycket bra. :gremsmile:

Köppte den på rpgnow och borsett från träig layout är den ett mästerverk.

-J