Nekromanti Monte Cooks jägare

Oldtimer

Slava Ukraini!
Om ni vill njuta av den alternativa jägarklassen som skapades av Monte Cook, har ni chansen att läsa den på svenska nu. Den finns som PDF för nerladdning på min hemsida.

/Mikael

Netfeed

Swashbuckler
trevligt trevligt
även om jag inte skulle spelat jägare överhuvudtaget så var det en trevlig översättning

Staffan

Myrmidon
Apropå Monte Cooks jägare...

Apropå Monte Cooks jägare så har han gett ut ytterligare en Ranger-variant, som är något slags medelvärde mellan den som finns på hans hemsida och den vanliga PHB-rangern. Denna tredje version finns i Book of Hallowed Might tillsammans med en paladin-variant.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Apropå Monte Cooks jägare...

Japp, jag vet. Tyvärr är Book of Hallowed Might inte OGC, så den lär jag inte få tillåtelse att översätta och ge ut gratis. :gremfrown:

/Mikael

Staffan

Myrmidon
Re: Apropå Monte Cooks jägare...

Den är faktiskt delvis OGC.
Designation of Open Game Content: Subject to the Product Identity Designation above, the following portions of The Book of Hallowed Might are designated as Open Game Content: the class advancement tables and Class Features in Chapters One and Two; [...]
Fast det går rätt snabbt att förklara skillnaden mellan BOHM-rangern och PHB-rangern: BOHM har bra Reflex saves, och får inte gratis Ambidexterity och Two-weapon fighting på grad 1. I gengäld får den bonusfeats på grad 4, 8, 12, 16 och 20. Dessa bonusfeats får väljas från följande lista: Alertness, Ambidexterity, Blind-fight, Dodge (Mobility, Spring Attack), Endurance, Expertise (Improved Disarm, Improved Trip), Favored Enemy Critical Strike*, Favored Enemy Strike*, Mounted Combat (Mounted Archery, Trample, Ride-by attack, Spirited charge), Point-blank shot (Far shot, Rapid shot, Shot on the run), Quick-draw, Skill Focus, Two-weapon fighting (Improved Two-weapon fighting). Feats markerade med en asterisk finns i BOHM.

Eventuellt kan det finnas någon modifikation bland spellsen eller skillsen också, men inte som är uppenbar vid en snabb koll (förutom att en del spells från BOHM är med på listan).

Balderk

Swashbuckler
Va? Jägare är ju det roligaste yrket att spela! Kanske det sämsta yrket också, men vad spelar det för en roll?

Nä, jägaren är i alla fall min favoritklass! Jag har spelat en hel del sådana... :gremsmile:
Just nu spelar jag ingen jägare, men dock en präst som jag tänker multiklassa som en (en präst av Shaundakul om någon är intresserad, en gud som man lätt kan förknippa med Rangers)... Men nästa karaktär jag gör kommer med allra största sannolikhet bi en sådan :gremwink:

Vad jag gillar med rangers är helt enkelt deras närhet med naturen och dess invånare. De känns på något sätt så harmoniska, de är nästan ett med naturen. Och i fantasy i naturen och vildmarken, och speciellt skogarna, det jag gillar mest.

Frågan är bara om Jägare är en särskilt bra översättning? Jag vet att det kan vara svårt att hitta en lämpligare, men jag ser absolut inte alla rangers som jägare som skjuter djur så fort dom får syn på dem. De (eller i alla fall mina) känner en stor närheten med djuren i skogen osv...

/Herr Balderk, inser att han är rätt OT