Moonfall bluray undertexter?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det här kanske egentligen kunnat vara på "hjälp mig med en grej"-forumet men äh, nån får väl flytta den om det här är fel.

Jag gillar den makalöst urdumma katastroffilmen Moonfall.

Jag gillar att äga filmer jag gillar på fysiska plastmojänger, för då riskerar jag inte att typ Netflix eller whoever plockar bort dem precis när jag vill titta på dem.

Så jag är på jakt efter ett fysiskt ex av Moonfall, är vad jag försöker säga. Den här utgåvan verkar vara den som finns tillgänglig i sverige. På CDONs hemsida och på baksidan står det att det bara är nordiska undertexter. Jag vill helst ha engelska, för då matchar det jag löser det jag hör och det är trevligt.

Här är grejen: Jag har varit med om ett antal gånger att baksidor ljugit om det här. Det står nordiska subs, men så visar det sig finnas engelska också. kanske till och med den bästa sortens engelska, den där de också skriver ut alla ljudeffekter =)

Så… Jag har två frågor:
  • Äger någon på forumet den där blurayutgåvan och kan kolla om den har engelska undertexter?
  • Vet någon på forumet om det finns någon bra sajt där man kan se vad olika blurayutgåvor faktiskt har för undertexter? Dvs, där fysiska riktiga människor faktiskt testat och verifierat och fört in datan?

God45

#PrayersForBahakan
Amazon är notoriskt dåliga på att berätta vilka subs och språk som finns på Bluerays så på blue-ray.com har användare lagt in den infon. Om du ställer in rätt land (Sverige här) så kan du se alla versioner av filmen och språken på dem. Det är användare genererad info, så det kan vara fel dock. Men det ska inte bara vara infon från försäljaren.

Badmojo

Old’s cool
Amazon är notoriskt dåliga på att berätta vilka subs och språk som finns på Bluerays så på blue-ray.com har användare lagt in den infon. Om du ställer in rätt land (Sverige här) så kan du se alla versioner av filmen och språken på dem. Det är användare genererad info, så det kan vara fel dock. Men det ska inte bara vara infon från försäljaren.

Den siten är bra för just det ändamålet. För övrigt helt otroligt dåligt att Amazon m fl inte har scannade baksidor på filmer.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
…och där verkar det som att sajten bekräftar att det bara finns jäkla nordiska subs på den där.

Ska jag alltså behöva betala importpriser bara för att få undertexter som matchar talet? Jaja, nu då vet jag iaf.

Jag visste faktiskt inte att datan skrvs in av användare på den sajten. Jag har använt den några gånger men då mest för att kolla typ vilka olika versioner som finns och så.