Nekromanti More than Human första omgången.

Anchorman

Swashbuckler
Igår spelledde jag; Anth, Sia och Dragonborn i More than Human.

Det var första gången för oss alla som vi spelade det.

Vi började göra karaktärer, det blev en udda grupp. Dragonborn gjorde en karaktär kraftigt influerad av Iron Man, så krafter som att flyga och skjuta strålar blev hans grej, allting knutet till hans rustning.

Anth skapade en teleportör som kunde teleportera sig själv men även teleportera upp andra i luften och släppa dem.

Sia gjorde en karaktär med max i närstrid, hon kunde även tåla en hel del stryk och framamma svärd ifrån tomma intet.

Omgången började på klubben Blast i Los Angeles, nutid, som är ett ställe där många supermänniskor hänger. Klubbandet blev avbrutet när en grupp kravallpoliser ledda av en militärgenerel som råkade vara Christine(Sia) pappa.

De sökte Amanda Ford klubbägaren. Geoffrey(Anth) beslöt sig för att rädda Amanda och hennes kompanjon Mist genom att teleportera ut dem. Mark(Dragonborn) och Christine beslöt sig dock för att hjälpa generalen och besegra den stora bufflige vakten som täckte ingången till Amandas kontor. En kortare strid och vakten var besegrad.

Ingen Amanda i kontoret och klubbkvällen fortsatte.

Dagen efter begav sig Geoffrey till ett möte som Amanda hade bjudit in honom på där han blev "rekryterad" till hennes grupp "Alfa superiority". Deras första uppdrag var att frita vakten som blev tillfångatagen kvällen innan.

Christine och Mark visste inte om detta mötet och hade spenderat natten tillsammans, på morgonen hade Christine gått och shoppat och Mark hade jobbat med sina tekniska projekt.

Senare på dagen var det en stor demonstration där de alla tre möttes upp. Demonstrationen var anordnad av paret Jones som är det mest kända supermänniskoparet. Syftet med demonstrationen var att öka Alfors rättigheter i samhället något som har minskat drastiskt de senaste åren speciellt med den nyvalde Guvernören.

Mark och Christine lyckades se nånting som rörde sig bakom paret Jones när de var på ett podium och pratade och de flög upp och lyckades stoppa mordförsöket.

Senare på kvällen samlades alla utanför militärbasen där de skulle frita vakten.
Paret Jones var också här för att övertyga om att det här inte var rätt sätt utan man skulle gå fredligt fram.
Tillsammans med Mark och Christine lyckades de övertala dem flesta att inte strida.
De som var kvar gjorde vad de kunde för att frita vakten. Geoffrey teleporterade in folk och tog även hand om "kraftdämparna" som fanns i basen och dämpade alfors superkrafter.

De lyckades frita vakten då Mark av misstag brände ett hål i väggen när han hjälpte till att försvara basen.

De kvarvarande Alforna flydde och ungefär där slutade vi.

Det var en väldigt flamsigt omgång, mycket tack vare flörtandet mellan Christine och Mark.

Systemet var ganska lättförståligt, kan ju dock tilläggas att vi inte rullade mycket tärningar.
Tanken är att vi ska köra nästa Torsdag igen så då fortstätter vi.

Recca

Femme Fatale
Anchorman said:
Det var en väldigt flamsigt omgång, mycket tack vare flörtandet mellan Christine och Mark.
Gjorde de det på ett flamsigt sätt?

*Nyfiken.*

God45

#PrayersForBahakan
Det här låter som en rolig spelomgång :gremsmile:

Får man fråga hur mycket Brotherhood of evil mutants Alfa superiority är och hur du tänker behandla det i spelet?

shaithan

Warrior
var jätte roligt och följde faktiskt bara min karaktärsbeskrivning egocentrerad mångmiljadär som är kvinnokarl :gremlaugh:

anth

Vetefan
Recca said:
Anchorman said:

*Nyfiken.*
Jag tror att Anchorman menade att vi spelade väldigt lättsamt, inte tog det så seriöst och skrattade väldigt mycket.
Sias rollperson är väldigt impulsiv.
Min rollperson är en trickster.
Shaitans rollperson är en bortskämd miljardär som gör vad han vill bara för att han kan.
Så ingen av oss följde någon röd linje utan vi gjorde vad som föll oss in och vad som verkade vara roligast för tillfället.
Dessutom har vi inte spelat ihop oss ännu. För att använda X-men-termer kan man säga att jag är på Magnetos sida medan Sia och Shaitan är på Xaviers sida.
Och givetvis gjorde vi ungefär allt som Anchorman inte hade räknat med att vi skulle göra - men så ska det vara i rollspel. :gremsmile:

shaithan

Warrior
anth said:
Recca said:
Anchorman said:

*Nyfiken.*
Jag tror att Anchorman menade att vi spelade väldigt lättsamt, inte tog det så seriöst och skrattade väldigt mycket.
Sias rollperson är väldigt impulsiv.
Min rollperson är en trickster.
Shaitans rollperson är en bortskämd miljardär som gör vad han vill bara för att han kan.
Så ingen av oss följde någon röd linje utan vi gjorde vad som föll oss in och vad som verkade vara roligast för tillfället.
Dessutom har vi inte spelat ihop oss ännu. För att använda X-men-termer kan man säga att jag är på Magnetos sida medan Sia och Shaitan är på Xaviers sida.
Och givetvis gjorde vi ungefär allt som Anchorman inte hade räknat med att vi skulle göra - men så ska det vara i rollspel. :gremsmile:
Precis men man måste ju få jävlas med sl tex hota med sin infinitive rikedom för att få polisen att inte tvinga mig ta av mig min rustning :gremlaugh:

Recca

Femme Fatale
Dragonborn said:
var jätte roligt och följde faktiskt bara min karaktärsbeskrivning egocentrerad mångmiljadär som är kvinnokarl :gremlaugh:
Basically spelar du Iron Man? :gremtongue:

anth

Vetefan
God45 said:
Får man fråga hur mycket Brotherhood of evil mutants Alfa superiority är och hur du tänker behandla det i spelet?
Man blir inte så mäktig i >Human och jag uppfattade inte Alpha Superiority som en stor eller mäktig grupp - utan som en liten terroristcell.
Jones vs. Amanda kändes som Xavier vs. Magneto - fast betydligt mer nedtonat.
Jag antar att Anchorman har lite planer, men dessa är antagligen spoilers för oss spelare.

Anchorman

Swashbuckler
Stämmer bra, kan inte avslöja för mycket om Alfa superiority då det som sagt är spoilers.

Men ja jag har absolut inspirerats av X-men

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Så i Myths är din rollperson någon som täckt av pansar flyger runt och sprutar "flames" och har massa pengar.

I >Human är din rollperson någon som täckt av pansar flyger runt och sprutar "flames" och har massa pengar.

Jag ser en trend här

krank

Går ondskans ärenden
Dragonborn said:
Precis men man måste ju få jävlas med sl tex hota med sin infinitive rikedom för att få polisen att inte tvinga mig ta av mig min rustning :gremlaugh:
Det här är anledningen till att vi rekommenderar att alla rollpersoner börjar på ungefär samma ekonomiska nivå: money trumphs everything. =)

Men om SL tycker att det känns schysst är det såklart bara att bränna på!

Recca

Femme Fatale
krank said:
Dragonborn said:
Det här är anledningen till att vi rekommenderar att alla rollpersoner börjar på ungefär samma ekonomiska nivå: money trumphs everything. =)

Men om SL tycker att det känns schysst är det såklart bara att bränna på!
Vi körde också med att en spelare hade världens rikedom i vår Human-kampanj. Tyvärr så ledde det till att alla var tvungna att hålla sig väl med honom och han blev gruppens ledare på grund av att vi var beroende av hans rikedom. Det gjorde i teorin hade varit praktiskt svårt att bryta med honom eller protestera alltför mycket mot de uppdrag han/vi kom fram till. Så det är inget jag rekommenderar heller.

Anchorman

Swashbuckler
Vi får se hur pengabiten löser sig, än så länge tyckte jag inte det var något problem men vi får se i framtiden. Det kommer säkerligen dyka upp problem som inte pengar kan lösa :gremtongue:

krank

Går ondskans ärenden
Anchorman said:
Vi får se hur pengabiten löser sig, än så länge tyckte jag inte det var något problem men vi får se i framtiden. Det kommer säkerligen dyka upp problem som inte pengar kan lösa :gremtongue:
T.ex. när man blir av med alla sina pengar =)

Nå, det är hursomhelst jättekul att läsa om ert spelande!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
I värsta fall är det ju inga problem att lösa det. Är pengarna elektroniska kan någon hacker ta sig in i banken och radera allt. Är de i kontanter så kan landet byta valuta till följd av enorma förfalskningnskupper. Är det i guld får väl någon superskurk stjäla det för att bygga ett häftigt domedagsvapen. Pengar går ALLTID att trolla bort!