Nekromanti Morningstar är nya DnD Insider/Tools

anth

Vetefan
När DnD3 släpptes fick vi även SRD.
När DnD4 släpptes ersattes SRDn med betaltjänsten DnD Insider med verktyg som Character Builder och Compendium.
Nu verkar verkar motsvarande tjänst för DnD5 vara på väg: Morningstar.
Eftersom produkten inte är släppt ännu är det lite svårt att säga bu eller bä om den.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag ser framför mig hur de introducerar ett betalnummer på vilket man fick ringa spelmakaren Jason Morningstar som då svarade på ens frågor/rullade fram grejer åt en. Cool-retro!
anth said:
Men du tror bara att du talar med Jason Morningstar, i själva verket talar du med Eugene Goostman :)
God45 said:
Sedan släpper de den som open content. Det är en pdf med Morningstars telefon nummer ;)
Sapient said:
Inte förrän de kramat allt de kan ur det genom att ge ut "Morningstar Gazeteer" ($29.90), som är transcript av utvalda telefonsamtal...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hur stor är chansen att de inte dödar Character Buildern till 4e så snart det nya är på plats, tro?
anth said:
DnD Insider är vinstdriven. Så länge de tjänar pengar på den kommer den att finnas kvar.
Björn den gode said:
DnD är vinstdrivet så om de tror att de kommer få fler att köpa nya och gå över till Morningstar genom att stänga den gamla så kommer de göra det direkt.
anth said:
Heh. :)
Om de tror att folk vill betala för bägge sakerna tjänar de mest pengar, så jag tror att DnD Insider kommer att finnas kvar ett tag.
krank said:
Lite det här som är nackdelen med att CB blev en onlinetjänst: Den gamla klienten kunde man ju ha kvar så länge man önskade, oavsett vad Wotc tyckte om saken.

Nåja, om CB går i graven kommer det säkert nån och bygger nåt motsvarande. Förhoppningsvis. Det kan ju inte BARA vara jag som gillar 4e/Essentials =)
Sapient said:
När WotC inleder sina 4e relaterade kommunikéer med "Dear Fan", DÅ är du sannolikt ensam...

Oldtimer

Slava Ukraini!
Bolongo;n34970 said:
Man kan nu anmäla sig till betan:

http://trapdoortechnologies.com/beta/
Alltså, jag sitter på jobbet och är låst till IE9 här. Hur jäkla svårt kan det vara att lägga ut vettiga ledtexter på sitt webbformulär, istället för att förlita sig på HTML5:s placeholder-attribut? Eller varför inte använda en vettig polyfill för placeholder-funktionaliteten? Är det slarv, ointresse eller inkompetens? :mad:

Necross

Swashbuckler
Oldtimer;n34992 said:
Alltså, jag sitter på jobbet och är låst till IE9 här. Hur jäkla svårt kan det vara att lägga ut vettiga ledtexter på sitt webbformulär, istället för att förlita sig på HTML5:s placeholder-attribut? Eller varför inte använda en vettig polyfill för placeholder-funktionaliteten? Är det slarv, ointresse eller inkompetens? :mad:
Förlåt, men jag förstod absolut ingenting av det du just skrev.
anth said:
Det betyder att WotC (eller vilka tomtar det nu är) inte kan göra hemsidor. Sidan fungerar inte som den ska om man surfar med Internet Explorer 9.
Oldtimer said:
Exakt. Det jag skrev var kanske lite väl mycket teknisk jargong, men essensen av det var precis det som anth förklarade.
De har ett webbformulär med tre textboxar (för mejladress, förnamn och efternamn) och har konstruerat det så att ledtexterna för vad de vill att man skall skriva i respektive textbox inte syns i äldre webbläsare. Superklantigt. Och de här nötterna skall göra avancerade verktyg till D&D5...
Necross said:
Aha. Ja det där med att "göra hemsida" verkar bli allt svårare. Det märker jag själv när jag har med utvecklarna på jobbet att göra. De verkar inte dåliga, men det är oändligt mycket att pilla med. Men vad det gäller kompabilitet så finns det väl verktyg och tjänster som testar den med typ en enda knapptryckning? Det får mig att tro att man helt enkelt "offrat" några läsare frivilligt i det här fallet.