Varulv MORTAL KOMBAT R2

Basenanji

Postd20modernist
Smack! Pow! Swoosh! FINISH HIM!

Slagen viner genom luften, blodet stänker och röster placeras en efter en på de modiga deltagarna i den här mäktiga slagsmålsutröstningen!!

”FATALITY för dig!” säger gänget i bräcklig unison och röstar ut StradhLestat…som när masken rycks av visar sig vara ingen mindre än…

SHAO KHAN!!

Men till ett högt pris.

Är det inte den mäktige Raiden som ligger där på marken? Jomenvisst! Nesligt utslagen i skydd av natten är nu Raiden ute ur turneringen.

Och som om inte det var nog viner en harpun genom luften! Sub-Zero faller död till marken!

Shao Khan må vara förlorad men Earthrealm har tappat två modiga krigare i ett slag!

Och någonstans hörs ett hest och ondskefullt skratt och någon gör en ultra-tuff flying round house cobra dragon kick-strike-knee-punch mot en bakgrund av drakar och en gulröd gryning. Kampen är inte över!

De besegrade får tacka för spel med ett ljudhärmande slagsmålsuttryck, men inte mer.

Deltagare

@Anthrox - bybo, harpunerad
@Brynolf - bybo, nattmördad
@StradhLestat- ulv, utröstad

Kvar i spel
@Big Mama
@fjodorsenuba
@Hägerstrand
@Octagonal
@Sidd
@Sysp
@Vimes

Den här rundan slutar onsdag kl. 21.00.

Länk till röstverktyget: Länk

Last edited:

Sysp

NNO
Jamen byn! Nu så!

Scorpion är uppenbarligen en av ulvarna, det var han som hade extra nattmord då. Det och att Stradh var röd borde gröna Octa då. Som jag röstade på. Tur att det fanns andra som var smartare 😄

Sysp

NNO
Vem väktade Anthrox om inte sig själv? Han kanske inte kunde frysa sig själv.

Sysp

NNO
Jag gissar att Raiden var siaren och att ulvarna chansade på att mörda denne. Om inte så är det ju en positiv överraskning. Siaren bör dock bara outa ifall den fått en rödträff eller om den siat grönt är på väg att bli utröstad, precis som vanligt.

Sysp

NNO
*om den som siaren siat grönt är på väg att bli utröstad, skulle det vara

Sysp

NNO
Undrar om extra nattmordet inte gick att väkta pga Sub-Zero/Scorpion hämnd-fluffet? Nåja, det spelar nog ingen spelteknisk roll. Men lite snyggt var det, flavor-win.

Sysp

NNO
Rätt ”kul” att jag låg ensam på Octa tillsammans med tre döingar? 😄 Det borde ju nästan gröna mig. Det gjorde ju röstanalysen enkel för mig i alla fall.

Sysp

NNO
Ska gå tillbaka och se vilka som försökte vända drevet från Stradh om några seriösa försök faktiskt gjordes. Jag vet att det var mycket Big Mama ett tag där och lite Vimes en stund.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Äntligen! Första spelet där jag är med och vi prickar rätt på ulv i R1! Shmaaaack!

Den enda som ännu lever och frodas av dem som inte röstade på Stradth är Sysp. Är du ulv Sysp?

Röst: @Sysp

Sysp

NNO
Äntligen! Första spelet där jag är med och vi prickar rätt på ulv i R1! Shmaaaack!

Den enda som ännu lever och frodas av dem som inte röstade på Stradth är Sysp. Är du ulv Sysp?

Röst: @Sysp
😊 Och det hade ju också varit världens konstigaste ulvmove att ensam byta över till grön spelare sådär som jag gjorde när de andra två blir mördade där och den siste blir utröstad. Det var ett missriktat bybomove att flytta sig, till mitt försvar var även Brynolf och Anthrox lika fel ute.