Nekromanti Mot Umeå!!!

Jaha, då ser det ut som att jag och tjejen ska bli Umeåbor då. Så jag tänkte vända mig till er som är Umeåbor för att kanske kunna förbättra chanserna att få tag på ett boende så snart som möjligt, helst en 2:a eller 3:a.

Har kollat igenom alla fastighetsägare som det finns länkar till via Umeå stads hemsida och har gjort ett par intresseanmälningar, men ni kanske sitter inne på tips som inte finns tillgängligt där, så fram med dem asap! :gremlaugh:

Tack på förhand!

Christoffer

It's all pig.
Tja, Bostaden så illa kvickt som det går.

Sen, ring runt till privata värdar, det är ett hett tips. I vart fall om ni har jobb.

Men jag kan hålla öronen öppna om någon som vill hyra ut något...

Christoffer

It's all pig.
För bostaden så absolut, är väl privatvärdarna som kan vara lite kräsna... Oavsett, välkommen till stan!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du får ta och planera in SävCon i höst om du nu skall vara Umebo. Det brukar dyka upp en del forumiter där, och det kommer att finnas ett helt enastående Indierum också.

Och SävCon arras i Umeå eller var tar det plats?

Nu är jag ingen Indietomte, men jag spelar därimot allt!

När, vart och hur?

wilper

Sävar, utanför Umeå. Första helgen i november. De har visst en Facebook-grupp för de som har sålt sin själ till Zuckerberg.

http://www.interaktivhistoria.se/savcon/x/index.html

Det brukar vara en hel massa olika arr där, indierummet är bara ett av dem. Det är ett rollspelskonvent, jag har inte sett något figurspelande utöver någon sorts Pokemon-fältslag på ett biljardbord en gång.

wilper

15-20 lag om 4-5 personer kanske, plus lite löst folk, arrangörer och sånt.

Ett litet konvent, men jag har fått mer faktiskt spelat där än på något GothCon... :)

frulling

Veteran
Jag kommer att dra ihop i alla fall en grupp rollspelare i hösten, vi kommer att spela dungeons and dragons 3.5 och det finns alltid plats för en/flera till :gremsmile:
Får även säga att bostaden är en mycket bra idee

D&D är dessvärre ingen favorit, snarare tvärtom.
Inte meningen att vara en gnällspik nu, men jag håller mig helst på avstånd från Dungeoncrawling, jag får inte ut något av det.

Men stort tack för din inbjudan! :gremsmile: