Eftersom förhållandet mellan förening och hemsida nu blivit så tydligt utforskat vill jag ta tillfället i akt att ta strid för "WRNU" (föredrar ni med versaler eller utan).Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Jag ställer mig bakom din motion. Med en liten, liten ändring: det borde vara »Föreningen Rollspel.nu« (dvs. versalt »R«).Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Håller med. WRNU är vi, Rollspel.nu är sidan i sig.Bearnie said:Eftersom förhållandet mellan förening och hemsida nu blivit så tydligt utforskat vill jag ta tillfället i akt att ta strid för "WRNU" (föredrar ni med versaler eller utan).Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Föreningen är inte rollspel.nu. WRNU är inte rollspel.nu. WRNU är någonting mer än rollspel.nu. WRNU är i någon mån vårt communitys benämning av sig själv. WRNU är förvånansvärt etablerat. WRNU är därtill klatschigare än rollspel.nu.
Jag tror vi kan börja där.
Jag håller med.Dante said:Jag ställer mig bakom din motion. Med en liten, liten ändring: det borde vara »Föreningen Rollspel.nu« (dvs. versalt »R«).Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Tycker jarå.