Nekromanti Motstå magiska effekter - övernaturlig egenskap

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Vad innebär det att man kan motstå magiska effekter med 1T6? En RP råkade få det på övernaturliga egenskaper och vi har inte den blekaste aning om vad det kan innebära...
... hittills har vi kört med att alla magiska effekter med en magnitud på 1 ignoreras av offret (RPn).

/P|uT0NiUm
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

smaffy

Hero
RPn som blev magiresistant kommer att få en inbyggd riva-upp-magi besvärjelse typ.
Kolla på 'riva upp magisk väv besvärjelsen' eller nått sånnt.. Jag tror det var nått sånnt /images/icons/crazy.gif

det är ju ruskigt bra i alla fall..

Smaffy är jag. blä.

Virocon

Swordsman
Det gäller antagligen Psykotropiska besvärjelser, då dessa ibland kräver viss mental motståndskraft. Min RP har en sådan besvärjelse som innebär att om offret misslyckas med ett slag mot VIL bestående av ett tärningsslag per psykotropiskt filament tvingas han utföra en direkt order från Mig=). I sådana fall kan tärningsslaget reduceras med en tärning för att han är motståndskraftig och bla bla.
I övrigt så finns det säkert fler besvärjelser som man kan försvara sig mot, även om jag inte kommer på de nu. Alternativt kan du ju fortsätta som du gör nu, eller låta honom slå motståndsslag mot besvärjaren bestående av lika många tärningar mot t. ex. PSY som antalet filament i effekten.

/Sanari är inte onda, bara missförstådda