Nekromanti [Mouse Guard] Hjälp att översätta Guard's Oath

Möller

Hubert Hortlax
Jo, jag lirar Mouse Guard rätt mycket sedan en tid tillbaka. Jag tänkte det kunde vara kul om vi hade gardets ed översatt.

We as Guard offer all that we are to protect the sanctity of our species, the freedom of our kin, and the honor of our ancestors. With knowledge, sword, and shied, we do these deeds, never putting a lone mouse above the needs of all, or the desire of self above another. We strive for no less than to serve the greatest good.

Leon

Leo carcion
Härmed svär vi, väktare, vårt varande och väsen till försvar av vår arts helgd, våra fränders frihet och våra förfaders ära. Med kunskap, svärd och sköld fullgör vi dessa dåd och sätter aldrig en enskild mus framför allas väl, eller själviska begär framför vår nästa. Vi strävar efter att tjäna det högsta goda, och inte mindre än detta.

Har du redan en oversattning av Guard? Anvander vaktare ovan.

Möller

Hubert Hortlax
Äh, mitt engagemang för denhär tråden rann ut lite. Du ska dock ha tack Etepete!

Ja, vi gör på Gardet för Guard.

Men jag tror inte jag vill ha gardist i eden, så jag testar såhär:

Härmed svär vi, möss av Gardet, vårt varande och väsen till försvar av vår arts helgd, våra fränders frihet och våra förfaders ära. Med kunskap, svärd och sköld fullgör vi dessa dåd och sätter aldrig en enskild mus framför allas väl, eller själviska begär framför vår nästa. Vi strävar efter att tjäna det högsta goda, och inte mindre än detta.