Nekromanti [Mouse Guard] Hjälp med namn

Möller

Hubert Hortlax
Denna tråd är spoilervarnad för mina spelare! Se PM-tråd för gällande restriktioner.

Jag planerar kommande helgs uppdrag och insåg hur mycket jag gillar kartor och namn på grejer. Just en sak har sällan namn i rollspel och fiktion i allmänhet har jag märkt; naturformationer.

Så jag slängde ihop en karta som specifikt över området som kommande uppdrag ska utspela sig i. Det låter mig få plats med namn som inte finns med på de översiktskartor vi använder sedan tidigare.

Så, här är ett utkast till kartan. Den ska piffas till rent estetiskt, men det viktiga delarna är där.

Det jag vill ha hjälp med är helt enkelt namnen på naturformationerna (städerna och byarnas namn är satta i sten, så de går inte att ogillas).

Hur namnen känns, vilka som behöver ändras etc. Om det finns något ytterligare som borde namnges.

Möller

Hubert Hortlax
Oavskräckt trots bristen på svar fortsätter jag att fundera =)

Följande förändringar kom jag på idag och igår natt:

Nästet -> Skollet eller Garmen, denna udde får bli ett berg med vagt varg-lika konturer.

Asknäset -> Törnäset

Rävsundet -> Harsundet, för att Rävsundet lätt byter vokal ...

Djupet har jag dock problem med. Detta är alltså den rätt öppna delen av sjön där många vikar möts. Den ska gärna ha ett rätt olycksbådande namn, men just Djupet visade sig inte funka av anledningar vi inte behöver gå in på.

Den lilla ovala viken ovan Utterstråket behöver nog också ett namn. Jag funderar på Hammaren, men är inte helt nöjd.