Möller
Hubert Hortlax
- Joined
- 28 Sep 2008
- Messages
- 3,202
Jag begriper inte riktigt hur konflikter med mer än ett team på vardera sida ska fungera.
Vi börjar med rent våld, det borde vara enklast. Patrullen, fyra möss, delar upp sig i två team för att slåss mot två vesslor, som också bildar två team. Nu har vi fyra team med varsin disposition.
När är konflikten över? När båda teamen på en sida är nere på noll, eller räckets det med att reducera bara ett team?
Vem får attackera vem? Det lär ju vara en fördel att båda teamen på en sida attackerar samma fiende, men det känns lite trist och orättvist. Vem väljer motståndare, och kan man ändra sig?
Vid något så häftigt som Journey-konflikter, där man slåss mot naturen, bildar spelledaren två team (vid behov)?
Hur funkar sociala konflikter med många team? Inte regelmässigt, utan mer varsin varför erfarenheter tänker jag.
Vi börjar med rent våld, det borde vara enklast. Patrullen, fyra möss, delar upp sig i två team för att slåss mot två vesslor, som också bildar två team. Nu har vi fyra team med varsin disposition.
När är konflikten över? När båda teamen på en sida är nere på noll, eller räckets det med att reducera bara ett team?
Vem får attackera vem? Det lär ju vara en fördel att båda teamen på en sida attackerar samma fiende, men det känns lite trist och orättvist. Vem väljer motståndare, och kan man ändra sig?
Vid något så häftigt som Journey-konflikter, där man slåss mot naturen, bildar spelledaren två team (vid behov)?
Hur funkar sociala konflikter med många team? Inte regelmässigt, utan mer varsin varför erfarenheter tänker jag.