.113
Swashbuckler
Hade tänkt hålla lite koll på vad som händer genom att skriva logg på det här, hoppas jag hamnade rätt
Vi har inte börjat ännu men tänkte börja med att presentera de aktiva mössen. vi hade två stycken som valde att spela tenderpaws, trots bara 3 spelare så valde jag att gå med på det då dom nästan är färdigutbildade och den tredje är väldigt erfaren. Just nu blir det engelska stadsnamn men kommer använda svenska när vi spelar senare.
Vi har Ethel, en kvinnlig mus från Copperwood som flyttade därifrån med familjen efter att hon bråkat med borgmästarens barn. Hon har alltså en mäktig fiende där, så spelarna kan räkna med att sändas dit åtminstone några gånger
Hon har hetsigt humör, gillar alkohol lite för mycket efter hennes lärlingsperiod hos Walter bryggmästaren som själv smakade lite för ofta på sina brygder.
Hennes mentor var en kringresande läkare, så hennes primära kunskaper är healer 4 och pathfinder 3, med medicine-wise som bonus. Hon har även grundkunskaper i att slåss, laga mat och spå väder men inte mycket mer än så.
Hon är en rödpälsad mus med några vita fläckar, ett svärd i sidan, ett rep och en väska med medicin och en uppiggande dryck (en mot sickness och en mot tired) och är känd för att aldrig tveka (instinct).
Sen har vi Finn, en väldigt musig mus (6 nature) från Ivydale. Hans primära kunskaper är Survivalist och Scout, med lite grundkunskaper i att skjuta pilbåge och spå väder. Han har kunskap i att gömma sig bland löv (leaf cover-wise).
Han stiger upp otrevligt tidigt( early riser) och har dessutom ovanligt dåligt lokalsinne (lost) vilket har påverkat hans roll som scout. bland annat så har han skaffat sig en fiende i Lockhaven som när de var ute och reste varnade för en kommande storm men Finn ledde gruppen vilse och det blev en hel del strul varpå hon aldrig förlät honom och tycker att han inte hör hemma i musvakten.
Hans mor är döpt efter en hjältinne mus vid namn Quinn.
Sist men inte minst är den stackars musen som ska leda dom, en nyligen tillsatt patrolleader, som är van att jobba ensam dom senaste av sina 52 år. Han är en ärrad mus från port Sumac, med många gamla skador, känd för bland annat vesslekrigen och när han drev bort ett rovdjur från luktgränsen medan man fyllde på den igen.
Han har weather watcher 3 + weather sense traiten, loremouse 4, fighter 4, hunter 4, persuader 4 och instructor 2 bland annat. Hans mor var en känd hjältinne mus vid namn Quinn (den Finn's mor är döpt efter).
Hans grå mantel fick han av sin mor, som var hans mentor också, för att alltid tro på sig själv och sin starka vilja. Han slåss med krok och lina eftersom det öppna för många taktiska möjligheter.
För länge sedan så hade han två vänner i sin grupp, Dana och Cale, men han gjorde ett allvarligt misstag och Dana offrade sig för att rädda honom. Cale har aldrig förlåtit honom och är själv också patrulledare nu, med möjlighet till att nå kapten status. En mäktig fiende som aldrig lär förlåta honom.
De senaste tio åren har han rest ensam men någon bestämde att det är dags att han slutar upp med sina ensamvarg fasoner och gör det som är bäst för musvakten, en sån erfaren mus måste hjälpa att träna upp nya möss. Han fick två ömtassar att lära upp eftersom han klarar det mesta själv ändå och ingen annan ville ha dom struliga små mössen. Snart ska dom ut på sina första uppdrag och vi får se hur han hanterar dom och alla situationer som uppstår och om dom slutligen får sina mantlar.
Vi har inte börjat ännu men tänkte börja med att presentera de aktiva mössen. vi hade två stycken som valde att spela tenderpaws, trots bara 3 spelare så valde jag att gå med på det då dom nästan är färdigutbildade och den tredje är väldigt erfaren. Just nu blir det engelska stadsnamn men kommer använda svenska när vi spelar senare.
Vi har Ethel, en kvinnlig mus från Copperwood som flyttade därifrån med familjen efter att hon bråkat med borgmästarens barn. Hon har alltså en mäktig fiende där, så spelarna kan räkna med att sändas dit åtminstone några gånger
Hon har hetsigt humör, gillar alkohol lite för mycket efter hennes lärlingsperiod hos Walter bryggmästaren som själv smakade lite för ofta på sina brygder.
Hennes mentor var en kringresande läkare, så hennes primära kunskaper är healer 4 och pathfinder 3, med medicine-wise som bonus. Hon har även grundkunskaper i att slåss, laga mat och spå väder men inte mycket mer än så.
Hon är en rödpälsad mus med några vita fläckar, ett svärd i sidan, ett rep och en väska med medicin och en uppiggande dryck (en mot sickness och en mot tired) och är känd för att aldrig tveka (instinct).
Sen har vi Finn, en väldigt musig mus (6 nature) från Ivydale. Hans primära kunskaper är Survivalist och Scout, med lite grundkunskaper i att skjuta pilbåge och spå väder. Han har kunskap i att gömma sig bland löv (leaf cover-wise).
Han stiger upp otrevligt tidigt( early riser) och har dessutom ovanligt dåligt lokalsinne (lost) vilket har påverkat hans roll som scout. bland annat så har han skaffat sig en fiende i Lockhaven som när de var ute och reste varnade för en kommande storm men Finn ledde gruppen vilse och det blev en hel del strul varpå hon aldrig förlät honom och tycker att han inte hör hemma i musvakten.
Hans mor är döpt efter en hjältinne mus vid namn Quinn.
Sist men inte minst är den stackars musen som ska leda dom, en nyligen tillsatt patrolleader, som är van att jobba ensam dom senaste av sina 52 år. Han är en ärrad mus från port Sumac, med många gamla skador, känd för bland annat vesslekrigen och när han drev bort ett rovdjur från luktgränsen medan man fyllde på den igen.
Han har weather watcher 3 + weather sense traiten, loremouse 4, fighter 4, hunter 4, persuader 4 och instructor 2 bland annat. Hans mor var en känd hjältinne mus vid namn Quinn (den Finn's mor är döpt efter).
Hans grå mantel fick han av sin mor, som var hans mentor också, för att alltid tro på sig själv och sin starka vilja. Han slåss med krok och lina eftersom det öppna för många taktiska möjligheter.
För länge sedan så hade han två vänner i sin grupp, Dana och Cale, men han gjorde ett allvarligt misstag och Dana offrade sig för att rädda honom. Cale har aldrig förlåtit honom och är själv också patrulledare nu, med möjlighet till att nå kapten status. En mäktig fiende som aldrig lär förlåta honom.
De senaste tio åren har han rest ensam men någon bestämde att det är dags att han slutar upp med sina ensamvarg fasoner och gör det som är bäst för musvakten, en sån erfaren mus måste hjälpa att träna upp nya möss. Han fick två ömtassar att lära upp eftersom han klarar det mesta själv ändå och ingen annan ville ha dom struliga små mössen. Snart ska dom ut på sina första uppdrag och vi får se hur han hanterar dom och alla situationer som uppstår och om dom slutligen får sina mantlar.